Ha sivatagi versenyzés, akkor Afrika. Ha Afrika, akkor Mauritánia. Ha Mauritánia, akkor Atar. Így hangzik a régi, íratlan terepralis regula, amely miatt minden versenyző számára felemelő érzés, ha meg tud birkózni egy szakasszal a legendás területen. Az itteni hurokszakasz a Szaharában fekvő ország legcsodálatosabb, legnagyobb dűnéit is magában foglalja, így nem meglepő, hogy a Varga Racing Team duója is elégedetten szállt ki a 200-as rajtszámú Toyota Hilux Overdrive-ból, amikor túljutottak az Africa Eco Race kilencedik szakaszán, amelyet 364 kilométeresra szabtak a szervezők.
Varga Imre és navigátora, Toma József Csimpi 5 óra 31 perc 1 másodperces idővel teljesítette a távot, amely az autósok között a 9. helyet jelentette számukra. A második szakasz félbeszakítása óta 8 óra 28 perces időbüntetést „cipelő” egység az összesítésben továbbra is a 9. helyet foglalja el.
„Sikeresen teljesítettük a mai hurokszakaszt, komolyabb gondok és problémák nélkül. Gyönyörű szép tájakon jártunk és ebben a szakaszban tényleg volt minden: végeláthatatlan dűnék, köves részek, patakmeder, tevefű, a tereprali minden eleme megtalálható volt ebben a szelektívben. A vége előtt ötven kilométerrel megelőztük az egyik versenyzőtársunkat, majd rögtön kaptunk egy defektet. Kicseréltük, az ellenfél közben visszaelőzött. Ismét utolértük és megelőztük, ismét kaptunk egy defektet, úgyhogy két defekt után értünk be a célba. Az autóval minden a legnagyobb rendben van, a srácok megcsinálják a szervizt és készülünk a holnapi újabb menetre” – összegezte a napot Varga Imre.
Toma József Csimpi is nagyon élvezte a változatos szakaszt: „Ahogyan ígérték, nagyon sok volt a homok, de voltak azért sziklás, köves részek is. Utóbbinak meg is lett az eredménye, ott tempósan mentünk és két defektünk is volt. Az biztos, hogy ez a pálya mindennek volt mondható, csak unalmasnak nem. Változatos volt, a dűnékről pedig mindenképpen szeretném elmondani: tényleg nem túlzás azt mondani, hogy Mauritánia legcsodálatosabb dűnéin mentünk keresztül ezen a napon” – mondta a navigátor.
Az autósoknál a szakaszt a WRC-ből ismert, a terepraliban ezen a futamon debütáló Pierre-Louis Loubet és navigátora, Francois Borsotto nyerte egy Apache volánja mögött. Az összesítésben továbbra is egy másik Apache-egység, Gautier Paulin és Rémi Boulanger vezet, már a viadal második szakasza óta.
Pénteken a 2024-es Africa Eco Race tizedik szelektív szakasza következik: Amodjar és Akjoujt között 388 kilométer lesz a mért táv, ismét dűnékel kell majd átkelni, de sok lesz a tevefüves terület is.
A tizenkét szelektív szakaszból álló verseny január 14-én zárul a szenegáli Dakarban, a hagyományoknak megfelelően a Rózsaszín tó partján. A viadal össztávja 5500 kilométer, amelyből a mért szakaszok közel 4000 kilométert tesznek ki.