DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Tereprali

Túl az Africa Eco Race nyitószakaszán a Varga, Toma páros

Teljesítette a 2024-es Africa Eco Race nyitószakaszát Marokkóban a Varga Racing Team párosa, akik az 5. helyen végeztek az autósok között.

Hajnalban partot ért a versenykaravánt szállító hajó a marokkói Nadorban, Varga Imre és navigátora, Toma József Csimpi sikerrel túljutott az ilyenkor szokásos belépési procedúrán, majd következhetett a leghosszabb afrikai tereprali-maraton nyitánya. Az első szelektívet Nador és Boudnib között 174 kilométeresre szabták a szervezők, akik azt ígérték, hogy bemelegítésnek tökéletes lesz, a tempós menet a pilótákat és a navigátorokat is átmozgatja majd.

A futamon negyedszer induló Varga, Toma páros a Toyota Hilux Overdrive-val lendületesen kezdett, az első mérési pontnál még az élen álltak, a szakasz hátralevő részében viszont az óvatosságra helyezték a hangsúlyt. A magyar páros 2 óra 23 perc 59 másodperces idővel teljesítette a szakaszt, ami az autósok között az 5. helyet jelentette számukra.

vargass1



„Túl vagyunk az első szakaszon, amelyben volt egy kis kaland is. Nem egészen úgy jöttek a jelek, ahogyan kellett volna, talán éppen azért, mert túl gyorsak voltunk, szóval volt valami kavarodás, de hamar megtaláltuk a helyes utat. Az első ellenőrzőpontnál az élen álltunk, de aztán visszafogtuk magunkat, mert az volt a tervünk, hogy nyugodt tempóban jövünk végig. Tudjuk jól, hogy egy ilyen hosszú verseny elején csak bukni lehet, nyerni nem, s volt is néhány versenytárs, akik ráfizettek a sietségre. Gyors és kanyargós pálya volt, nagy sziklákkal, de megoldottuk és készülünk a folytatásra” – mondta a napi szakasz céljában Varga Imre.

Toma József Csimpi, a Varga Racing Team navigátora megerősítette, hogy teljesült a szervezői szándék és a nyitószakasz a ritmus felvételéről szólt: „Nagyon jó kis tanulómenet volt ez a százhetven kilométer, segített visszarázódni újra az egészbe. A szakasz roppant gyors és helyenként nagyon technikás volt, rengeteg gyors irányváltást kellett eszközölni. Ici-picit keresgéltünk, de mindig gyorsan rátaláltunk a megfelelő irányra.”

A nap érdekessége az volt, hogy az autós-kamionos összevont értékelésben – az Africa Eco Race-en ilyen is van – egy belga Ginaf-egység, a Feryn, Burgelman, De Leeuw trió bizonyult a legjobbnak. Őket két T3-as Apache követte: a Gautier Paulin, Rémi Boulanger duó zárt a 2. helyen, míg a mezőny egyik legérdekesebb tagja, a WRC-pilóta Pierre-Louis Loubet és navigátora, Francois Borsotto végzett a 3. pozícióban.

Az Africa Eco Race második napján Boudnib és Mhamid között folytatódik a száguldás: rövid, csupán 11 kilométeres összekötő szakaszt után 383 kilométeres szelektív vár a mezőnyre, akiknek az előrejelzés szerint már most részük lesz egy rövidebb dűnézésben is.

A klasszikus Dakar-útvonalon zajló futam során a versenyzők átszelik Marokkót és Mauritániát, a cél pedig a tradíciók jegyében a szenegáli Dakar mellett található Rózsaszín tó lesz. Az össztáv 5500 kilométer, amelyből közel 4000 kilométert tesz majd ki a 12 szelektív szakasz. A mezőny egy pihenőnapot is kap, január 7-én, a nyugat-szaharai Dakhlában lesz alkalom némi pihenésre és nagyobb, átfogóbb javítási munkálatokra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: