DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Tereprali

Az eddigi legnehezebb Africa Eco Race-re készülnek Vargáék

Minden eddiginél keményebb próbának ígérkezik a 2024-es Africa Eco Race – véli a viadalon induló magyar autós egység, a Varga Racing Team másodpilótája, Toma József Csimpi.

A navigátor és a csapat alapító-pilótája, Varga Imre negyedik alkalommal indulnak az afrikai kontinens leghosszabb tereprali-maratonján. A viadal a klasszikus Dakar-útvonalon kanyarog, a mezőny átszeli Marokkót, Mauritániát és Szenegált. Sokat elárulnak a szaharai száguldásról a távval kapcsolatos mutatók is: az össztáv 5500 kilométer, amelyből a 12 szelektív szakasz közel 4000 kilométert tesz ki.

„Az útvonal természetesen titkos, a rendező előzetesen csak egy grafikát ad közre, amelyből nagyjából be tudjuk lőni, hogy melyek azok a területek, ahol a szakaszokat kialakították. Mivel negyedszer indulunk az Africa Eco Race-en és például Marokkóban más eseményeken is részt vettünk már, van helyismeretünk és tudunk következtetni arra, hogy mi vár ránk. Ez alapján biztos, hogy óriási kihívás vár ránk és nem titkolják a szervezők sem, hogy embert és gépet is minden eddiginél nagyobb próba elé állító útvonalat alakítottak ki” – fogalmazott az autósportos berkekben Csimpiként ismert másodpilóta.

varga-africa-1



Toma József Csimpi a raliból csöppent előbb a terepraliba, majd annak is a sivatagi műfajába. Az „ipart” nézőként kezdte, aztán szerelőként vállalt szerepet, majd onnan egyenes út vezetett a „jobbegybe” és az itinerek világába. Varga Imrével hosszú évek óta alkotnak párost, együtt határozták el azt is, hogy 2019-től a sivatagi versenyekre összpontosítanak, amelyeken 2022 óta egy Toyota Hilux Overdrive-val vesznek részt.

„Nem volt könnyű a rali után átnyergelni a terepralira, aztán pedig az afrikai futamokra, de Imivel közösen lépésről lépésre haladunk előre. Az első Africa Eco Race-ünk valószerűtlenül nehéz feladat volt, a második nekifutás viszont a tapasztalatoknak köszönhetően jobban sikerült. Mostanára mondhatjuk azt, hogy van már némi rutinunk és magabiztosabban indulhatunk, de tisztában vagyunk azzal, hogy a Szahara mindig készül újabb és újabb leckékkel. Most sem lesz ez másként, de minden tőlünk telhetőt megtettünk az előkészületek során. Az utóbbi hónapokat a Toyota felkészítésével töltöttük, ami jól sikerült. Túl vagyunk a bepakoláson is, így nincs más hátra, mint az indulás és készülni a rajtra. A filozófiánk ugyanaz, ami az első pillanattól kezdve: nem jósolgatunk, nem latolgatunk esélyeket, inkább a napi feladatokra összpontosítunk és igyekszünk a tudásunk legjavát nyújtani. Remélhetőleg eljutunk a Rózsaszín tó partjára és ott elégedettek leszünk az elvégzett munkával” – mondta a navigátor.

A Varga, Toma egység december 28-án indult útnak: az adminisztratív- és technikai ellenőrzést a dél-franciaországi Mentonban tartják, míg az ünnepélyes rajtceremóniának az utóbbi évek hagyományait követve Monaco ad majd otthont december 30-án. Az év utolsó napján a karaván hajóra száll, január 2-án érnek partot a marokkói Nadorban, ahol aznap el is kezdődik a verseny. A 200-as rajtszámmal induló magyar párost egy szervizkamion és három fős személyzet támogatja majd az afrikai derbi során.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: