DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Tereprali

VRT: Csak az a defekt ne lett volna...

Küzdelmes volt a Morocco Desert Challenge harmadik szelektív szakasza a Varga Imre, Toma József páros számára.

A harmadik szelektív szakasz klasszikus marokkói száguldás volt, tempós részekkel, sziklákkal és navigációs kihívásokkal. Assából, a táborból rajtolt a mezőny, a 416 kilométeres menet – amely ezzel az egész verseny leghosszabb penzuma volt – Foum Zguidben fejeződött be. Az autós kategória magyar egysége 6 óra 13 perc 58 másodperc alatt gyűrte le a távot, amely a nap 20. legjobb eredménye volt a 61 egységgel elstartolt mezőnyben. A nap végén a Toyota Hilux Overdrive, valamint a kétfős legénység is megviselt állapotban érte el a tábort…

„Borzasztóan nehéz napon vagyunk túl – kezdte az értékelést a pilóta, Varga Imre. – A szervezők navigációs kihívásokat ígértek, nem véletlenül… Sajnos volt egy eltévedésünk, amiért nagy árat fizettünk, hiszen legalább tíz percünkbe telt, mire visszataláltunk a helyes irányba. Megpróbáltuk visszahozni, amit elveszítettünk, de a tegnapi érthetetlen helyzetekkel ma ismét szembesültünk. Tempósan haladunk, utolérjük az SSV-ket, akik lassabbak nálunk, de hiába nyomjuk a sentinelt, egyszerűen nem hajlandóak elengedni, hiába írja elő a szabály. Ma egy komolyabb konfliktus is kialakult emiatt, de volt más okunk is a bosszankodásra. Bár igazi gumigyilkos volt ez a szakasz, sokáig megúsztuk a defektet. Már kezdtük azt hinni, hogy lehozzuk a szakaszt defekt nélkül, amikor körülbelül ötven kilométerrel a vége előtt, jó százötvenes tempónál szétment a jobb első abroncsunk, egy szempillantás alatt levált a futófelület és leszakított mindent az autó jobb elejéről. A srácoknak emiatt lesz dolga az este a táborban…”



Varga Imre és Toma József a nehézségekkel teli nap után az összesítésben hátrébb csúszott, a toyotás páros 11 óra 53 perc 13 másodperces idővel a 16. helyet foglalja el. A pilóta szokásához híven optimistán tekint előre a folytatásra: „Nagyon az elején vagyunk még, így lesz lehetőségünk a javításra. Mindent megteszünk azért, hogy előrelépjünk. Ahogyan eddig, a tőlünk telhető legjobbat fogjuk nyújtani!”

Szerdán, a 2023-as MDC negyedik versenynapján újabb klasszikus vár a versenyzőkre: Foum Zguid térségében egy hurokszakaszt futnak, amely 281 kilométer hosszú lesz és olyan nyalánkságokat foglal magában, mint az Iriki kiszáradt tómeder, a Draa folyó kiszáradt része és jön az első igazi dűnézés is. A versenyzőknek Chegaga elhíresült dűnesorán is át kell majd vágniuk.

A viadal összesen nyolc szakasz és 2300 versenykilométer után április 30-án, Merzougában fejeződik be.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: