„Nagyon jó kezdeményezésnek tartom a Dakar Classicot, hiszen nagyon sok olyan régi autó áll a garázsokban, ami belefér ebbe a kategóriába – mondta az Opel Dakar Team versenyzője, Szalay Balázs. – A rendezők pedig teljesen más korosztályt, régebbi versenyzőket is meg tudnak szólítani ezzel a sorozattal, amivel nőhet a mezőny létszáma, ami az utóbbi időben azért valamelyest csökkent. A 2021-es Dakarral kapcsolatban ráadásul plusz rizikót jelent a COVID-19 kérdés, hogy egyáltalán hányan adják le a nevezésüket, hiszen Szaúdiban nem olyan jó a járványhelyzet, és ugyanez igaz sajnos Afrikára is, úgyhogy szerintem az Africa Race is veszélyben van. Én személy szerint nem tervezem, hogy januárban bármelyik hosszú távú versenyen rajthoz állok a fenti kettő közül, viszont teljes erőbedobással készülünk a 2021-es szezonra és a 2022-es Dakarra.”
De visszatérve még egy kicsit a Dakar Classicra: a nyolcvanas, kilencvenes évek legendás versenygépeire még ma is sokan emlékeznek, és bár ma már nem lennének alkalmasak arra hogy az abszolút győzelemért harcoljanak, ha megfelelően karbantartották és felkészítik őket, akkor képesek lehetnek teljesíteni az embert és technikát egyaránt próbára tévő távot.
Régóta tudjuk, a jövő gyakran merít inspirációt a múltból. A Dakar pedig mindig is tiszteletben tartotta a múltját, amelynek legendás korszaka volt a nyolcvanas évek, olyan versenygépek részvételével, amely láttán a versenyzők ma is megnyalják mind a tíz ujjukat. A Dakar Classic lehetőséget ad a versenyzőknek arra, hogy újraéljék az egykorvolt kalandokat.
Szalay Balázs hozzátette, a Classic-sorozat kiírása kapcsán elgondolkodott, hogy talán leporolhatná ő is a régi autóját, amellyel 2000-ben pályafutása során először célba ért a Dakar Ralin.