Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 26. vasárnap
Tereprali

Kiállni kényszerült, de nem csügged a GarZone Racing Team

Egy bosszantó technikai hiba miatt Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal számára véget ért a Northern Forest Baja Russia tereprali-világkupafutam. A remek tempót diktáló, végső győzelemre is esélyes magyarok autójában a második szombati gyorsaságin eltörött a váltórudazat, és ez megpecsételte a sorsukat.

A Baja Russia tegnapi nyitó szakaszán ismét a fiaink bizonyultak a leggyorsabbnak, pedig már ekkor sem ment minden simán: „A pénteki szuperspeciálon futott tempónkat szombatra is sikerült átmentenünk, olyannyira, hogy néhol  a 130 km/h-s sebességlimit betartására is erősen koncentrálnunk kellett. Iszonyatosan élveztük a versengést, van egy diszkrét bája annak, ha ekkora sebességnél az olvadó havas-jeges pályán keresztben megy az autó az ember alatt. 

Sajna gondjaink is akadtak bőven, a szombati első szakasz előtt már figyelmeztettek bennünket, hogy nem üzemel a járművünk tűzoltó berendezésének visszajelző lámpája, de kaptunk haladékot a javítására. A két szakasz között, kapkodva próbáltuk orvosolni a problémát, kevés sikerrel. A technikai személyzet kegyes volt hozzánk, és elengedtek bennünket a második gyorsra” – meséli a történteket Garamvölgyi Zoltán.

IMG-23900aa6559a581723b5662d493dc219-V

A technikai sportok amennyire szépek, épp olyan kiszámíthatatlanok. Ezt jól alátámasztja, hogy a GarZone Racing Team versenyzőinek nem csupán a tűzoltó berendezés zárlatos panelje okozott fejtörést:

„Elrajtoltunk, és talán az addigi legjobb tempónkat autózva, már egészen komoly előnyt kiharcolva repesztettünk, amikor villámcsapásként megtörtént az igazi baj. Egy hirtelen gang után egyesben ragadt a sebességváltó, azonnal tudtuk, hogy számunkra itt véget ért ez a verseny. Nagyon szerettünk volna végigmenni és dobogóra állni a Baja Russia-n, de ez most sajnos nem sikerült. Ám nem csüggedünk, úgy jövünk el Oroszországból, hogy jövőre visszatérünk, és igenis meg akarjuk nyerni ezt a versenyt! 

Addig is csak előretekintünk, a tempónk megvan, a technikánk adott, fókuszban a következő világkupa megmérettetés: szentül meg vagyok róla győződve, hogy ha futamot nyerünk, utána eljön a mi időnk. Végül, de nem utolsósorban szeretném megköszönni az otthoniaknak a szurkolást, a rengeteg szeretetet, amit kaptunk. Nagyon köszönöm Takács Antal navigátor barátomnak a kőkemény melót és kitartást, a csapatnak a remek munkát, a Yamaha Közép-Európának a támogatást és a belénk fektetett bizalmat. Hamarosan újra támadunk!” – zárta motiváltan a sportvezető/pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?