18 éves F1-es ténykedésének nagy részében megelégedett az ottani szerepléssel, az utóbbi pár szezonban azonban kitárta karjait a világ felé Fernando Alonso, aki az IndyCar és a sportautók világába is igencsak beleártotta magát. Nehéz látni, hogy karrierje lezárása előtt milyen messzire fog még nyújtózkodni a spanyol a palettán, de a hazája sajtójában a napokban felkapottá vált sztori, miszerint Alonso egy év múlva a Dakar Ralin tenné magát próbára, mindenképpen a legmerészebb vállalkozásainak egyike lenne.
A 2019-es Dakaron résztvevő versenyzők jelenleg utolsó napjaikat töltik otthon, mielőtt elindulnának Limába, a január 6-án startoló sivatagi túra kiindulópontjára, a versenyre egyik legtöbb résztvevőt delegáló nemzetnek pedig Spanyolország számít, ráadásul a motorosoknál Joan Barreda Bort, az autósoknál pedig idősebb Carlos Sainz és Nani Roma képében a végső győzelemre is esélyes nevezőik vannak. Elkerülhetetlen volt, hogy az indulás előtti sajtótájékoztatókon fel ne merüljön a jövőre még hézagos versenyprogrammal rendelkező Alonso neve: bár az F1-es bajnok mostanság nem nyilvánult meg ezzel kapcsolatban, Sainz és Roma részvételre sarkalló nyilatkozatai után kicsit már egész Spanyolország kezdi úgy érezni, hogy Alonso 2020-as Dakar-részvételére reális esély van.
„Nem lenne megvalósíthatatlan” – mondta erről a SoyMotornak Roma, aki az idei Dakaron szerzett sérülései után tér vissza a versenyre. „Persze rá kell éreznie, hogyan kell vezetni ezeket az autókat, de valahol ez is ugyanolyan, mint bármely más autósport: megfelelő felkészüléssel meg lehet tanulni. Az viszont már egész más dolog, hogy a 2020-as győzelméről beszéljünk. Nagyon nehéz lenne, de ha kellően felkészül és részt vesz előtte néhány versenyen, akkor miért is ne sikerülhetne? A jelenléte nagyon jót tenne a Dakar számára, mi tárt karokkal fogadnánk, és biztosan ő is nagyon élvezné. Nagyszerű látni, hogy különféle szakágak iránt érdeklődik, ő tényleg olyasvalaki, aki sok mindent szeretne kipróbálni. Az érkezése remek hír lenne.”
A pletykáknak további alapot ad az a tény, hogy Alonso a WEC-ben a Toyotával áll szerződésben, a márka pedig a Dakaron is rendszeres résztvevő, ahol ezúttal is Giniel de Villiers és Nasser Al-Attiyah lesznek a zászlóvivői. A kapcsolat nyomán Alonso számára is elintézhető lenne az átjárás, de persze tegyük hozzá, hogy az egész karrierjét aszfaltozott pályákon töltő spanyolnak eddig nincs komoly tapasztalata a ralizás vagy a terepralizás világából, és pár hónapja még azt mondta, ő maga sem gondolkodik ilyen váltáson.
Ehhez képest másik honfitársa, az idei győztes Sainz is örömmel látná érkezését a dél-amerikai országok sorozatos kiszállása miatt – idén az egész verseny Peruban zajlik – egyre nagyobb bajban lévő Dakar Rali mezőnyében. „Megvannak azok a képességei, amik az itteni versenyzéshez kellenek. Más pályaversenyzők is próbálkoztak már a Dakarral, és jól is szerepeltek. Fernando egy remek pilóta, semmi kétségem afelől, hogy amennyiben komolyan veszi, kiválóan teljesítene. Próbáltam már biztatni őt, de egy rendkívül intelligens pilóta, aki nagyon is jól tudja, hogy ez egy olyan verseny, amit mindenkinek tisztelnie kell, hiszen nagyon eltér bármi mástól.”
Roma és Sainz egyébként ezúttal csapattársak lesznek a Dakaron, miután utóbbi – Stephane Peterhansellel és Cyril Despres-vel együtt – csatlakozott a Mini programjához a Peugeot kiszállását követően.