Az egész történet egy borús októberi napon kezdődött egy németországi versenyen, amikor Jobbágy Ákos és Krajnyák Péter Toyotája gyakorlatilag első öt kilométeren megadta magát. Az akkori dühből született az elhatározás, hogy a Dakarnak valami megbízhatóbb járgánnyal kellene nekivágni – ha pedig megbízhatóság, akkor leginkább a kamionos kategória jöhet szóba. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a puszta részvételen túl az eredményesség is fontos szempont, akkor adja magát, hogy a 6x6-os kategóriát érdemes megcélozni a világ legnehezebb tereprali viadalán, és amikor az Ural kihozta vadonatúj modelljét, a Nextet, felmerült az ötlet, hogy ez adja a versenykamion alapját. A gondolatot tett követte, s a múlt hét elején megérkezett a csapat szentendrei műhelyébe a(z egyelőre) hófehér Ural Next, amelyet az átalakítás megkezdése előtt a sajtó képviselőinek is bemutatott a csapat.
“Egy tízéves álom vált most valóra azzal, hogy a 6x6-os kategóriában elérkeztünk egy olyan típushoz, amiből építhetünk egy versenykamiont. Ez az új Ural Next típusból készül itt Magyarországon, és ez az egyetlen ilyen specifikációjú kamion Európában, úgyhogy nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a gyár nekünk gyártotta ezt az autót, és jó alapját képezi annak, hogy ebből csináljunk egy gyors versenykamiont.
A jármű hajtáslánca teljesen egyedi tervek alapján készül, a differenciálművet, a váltót és a motort a saját terveink alapján gyári komponensekből építjük és optimalizáljuk a versenykörülményekre, valamint a futóművet is mi gyártjuk. A szabályok által megkövetelt biztonsági felszerelések és az egyedi átépítések mellett az alváz és a fülke formája megmarad.
Az átépítés a tervek szerint nyolc hónapot vesz igénybe, tehát várhatóan jövő tavaszra készül el a jármű. Először Magyarországon, magyar versenyeken szeretnénk vele minél többet menni, ezután következnek a Világkupa futamai, és ha megbízhatónak bizonyul a jármű, akkor 2020-ban szeretnénk megcélozni a hosszú távú Világkupa-futamokat, a 2019-es Silk Way Rallyt, majd a Dakart” - vázolta a terveket a csapatfőnök és pilóta Jobbágy Ákos.
Jobbágy Ákos a hajdani Flex Dakar Team navigátorként már megtapasztalhatta, hogy a tereprali kőkemény csapatsport, nem mindegy, milyen társakkal vág neki az ember egy ilyen kaliberű projektnek. Állandó navigátorának és társának, Krajnyák Péternek, aki a csapatfőnöki posztot is magára vállalta, oroszlánrésze volt a terv megvalósításában, többek között az ő ötlete volt az orosz gyár megkeresése is, és természetesen ő diktálja majd az itinert a versenyek során. Mellettük az Ural fülkéjének harmadik ülését Kása Balázs vezető szerelő foglalja el, az ő idegei korábban egy másik orosz csodában, egy Lada VFTS jobb egyében edződtek a feladathoz. A műszaki háttérért az a Bakó Csaba felel, akit a kamionsportot kedvelőknek aligha kell bemutatni, hiszen oroszlánrésze volt az OXXO csapat pályakamionos sikereiben. Harcsa Attila az egyik legtapasztaltabb hazai ralis versenyszerelőként csatlakozott a csapathoz, míg a logisztikai háttér megszervezése Péntek Gergő munkáját dicséri.
Akiket érdekel, hogyan készül a legújabb magyar versenykamion, azok nem maradnak információ nélkül a következő hónapokban sem, hiszen a csapat a Hungarian Ural Next Team Facebook oldalon rendszeresen tervez majd hírt adni az átépítés stációiról, melyről a tervek szerint dokumentumfilm is készül majd.