DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Tereprali

Qualisport: Soha nem volt még durvább!

A java most következik! Így szólt a szervezői intelem a Silk Way Rali vasárnapi pihenőnapja előtt, hétfőn, a megmérettetés 9. szakaszán pedig be is bizonyosodott, hogy miért jósolták ezt az illetékesek. A versenyzők – közöttük a Qualisport Racing kamionos egysége – olyan dűnékkel találta szembe magát a Gób sivatagban, amilyeneket soha nem láttak még.

Miután vasárnap Ürümcsiben lazítottak egy keveset a nagyszervizzel, pihenéssel, össznépi eszem-iszommal és operalátogatással töltött pihenőnapon, a 2017-es Silk Way Rali mezőnye hétfőn Hami felé indult útnak. A nap 336 kilométernyi összekötővel indult, a lényeg viszont a 421 kilométernyi, többek által utólag irtózatosnak titulált szelektív követett, amellyel még a legrutinosabb, legtapasztaltabb versenyzőknek is meggyűlt a baja.

qualisport-2017-silk-way-rali-9-szakasz



„Atyaég, mi volt itt a mai napon” – kezdte értékelését a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós, akinek Czeglédi Péter navigátorral és Ács László fedélzeti szerelővel együtt 8 óra 30 perc 32 másodperc alatt sikerült legyűrnie a napi mért penzumot. „Megjártunk már néhány sivatagot szerte a világban, de ilyen dűnéket még soha életemben nem láttam, mint itt, az első 50 kilométeren. Szó szerint egy kínszenvedés volt számunkra ez a menet, annyit ástunk, mint a csapat fennállásának előző tíz éve során összesen. Nagyon puha volt a homok, kevés átjáróval, amit ráadásul a mezőny eleje széttaposott, így a teljes hátsó harmadnak ásnia kellett. Kerülgetni nem lehetett, maradt a sorban állás. A motorunk erős, de sajnos a beállítás nem feltétlenül optimális, mert az alsóbb tartományokban nem az igazi. A lendülettel kellett játszadoznunk, ami csak akkor működött, ha nem volt puha a homok, de ez csak kevésszer jött össze. Három és fél óra kellett mire, ezt letudtuk, de a nemulass csak ezután jött, 370 kilométer, végig két felkiáltójeles hullámokkal. Azt ígérték, hogy gyönyörű holdbéli táj lesz, de tuti, hogy a kínaiak holdszondája sokkal gyorsabban megy a Hold felszínén, mint ahogyan itt tudtak haladni a versenyzők… Pokoli nap volt, ráadásul Ács Lacának és szervizcsapatnak is lesz dolga bőven, mert ez a menet megviselte a Torpedót is.”

Kovács ideje a kamionosok között a 13. helyre volt elegendő a napi szakaszon, az összesítésben pedig két helyet veszítve visszacsúsztak a 11. pozícióba. A szelektív totális Kamaz-uralmat hozott, az első négy helyen a tatárföldi gyártó egységei végeztek Ajrat Margyejev vezérletével és a kék monstrumok birtokolják az első három helyet az összesítésben is: Dimitrij Szotnyikov továbbra is vezet Anton Shibalov előtt, míg az első napokban a 3. helyet birtokló Tatra-versenyzőt, Martin Kolomyt Margyejev a 4. pozícióba szorította vissza.

Az autósoknál az éllovas Peugeot-ász, Sebastien Loeb bukott, sok időt veszített, s bár tudja folytatni a viadalt, a vezetést elveszítette az összesítésben. Márkatársa, Stephane Peterhansel nyerte a szakaszt, míg a listavezető pozíciót jelenleg a Peugeot-armada címvédője, Cyril Despres birtokolja. Nem sikerült túl jól a 9. szakasz a Szalay Balázs, Bunkoczi László egységnek sem: a verseny hivatalos honlapján olvasható rövid jelentések szerint a Mokka lengéscsillapítójával adódtak gondok, így a 20. helyen futottak be, az összesítésben pedig a 13. pozíciót mondhatják magukénak.

A július 22-én, Hszianban záruló maratoni megmérettetés 10. versenynapján Hamiból Dunhuangba tart majd a mezőny. Rövid, 87 kilométeres összekötő szakasz után 360 kilométeres szelektívet kell teljesíteni, amely a szervezői előrejelzés szerint elsősorban kavicsos, sziklás terepen kanyarog majd.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: