Kovács Miklós pilóta és két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő 4 óra 3 perc 54 másodperc alatt teljesítette az Ufa és Kosztanaj közötti szelektív szakaszt: a 330 kilométeres penzumot 338 kilométernyi összekötő vezette fel, a cél után pedig további 210 kilométert kellett teljesíteni a szervizparkig. A mezőny ezzel a szakasszal elköszönt Oroszországtól, az éjszakát már Kazahsztánban töltik a versenyzők.
„Ez a nap jóval nyugisabb volt, mint az előző, de hogy így is megterhelő volt, ahhoz kétség sem férhet” – értékelt Kovács Miklós. „Borzalmasan hosszúnak tűnt a reggeli összekötő, a szakasz pedig olyan volt, mintha soha nem akarna véget érni. A pálya jellege hasonló volt a veszprémi lőtérhez, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy tényleg végeláthatatlan volt az egész, ráadásul navigációs tekintetben is nagy volt a kihívás. Péter olyan volt, mint egy mesemondó, több mint 90 oldalt darált le, jelről jelre. Egy ideje már kiszálltunk a kamionból, de még most is úgy hallom, mintha darálná az itinert… Nagyon az elején vagyunk még, de úgy érzem, hogy most kezd csak igazán felpörögni a verseny. Élvezzük, annak ellenére is, hogy soha nem vettünk még részt olyan versenyen, amelyik ennyire megterhelő lenne, mint ez.”
A dunaszentbenedeki formáció 7 óra 58 perc 27 másodperces összidővel birtokolja a gyári Kamazoktól és De Rooy-Ivecóktól hemzsegő kamionos kategória 10. helyét, három versenynap után a hátrányuk 1 óra 13 perc az élre álló Tatra-ászhoz, Martin Kolomyhoz képest.
Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team kettőse a 16. helyen ért célba, az összetettben pedig két helyet előrelépve az autós kategória 11. helyről várhatja a folytatást: „Nagyon jó napon vagyunk túl” – jelentette ki Szalay Balázs. „Végre nem volt nagy sár, csak a vízátkeléseknél kellett nagyon észnél lenni. Jóformán a rajt után rálépett az ember a gázpedálra, és a végén levette róla a lábát. Volt, hogy erdőben vezetett az utunk, máskor sztyeppéken, dombra fel, dombról le, és néhány helyen nagyon sok néző előtt. Nem volt igazi kalandunk, mi is előztünk, minket is előztek, egy kicsit olyan volt, mint a veszprémi lőtéri pálya, csak jóval hosszabb. Az összetettbeli helyezésünk nem rossz, jövünk felfelé, és az igazán nehéz szakaszok még csak ezután következnek. Törekedni kell rá, hogy ne hibázzunk.”
A viadal negyedik napján, kedden az első kétfelvonásos szelektív szakasz következik: Kosztanajból 149 kilométeres összekötő szakasz vezet a napi mért táv első felének rajtjához. Ez 214 kilométer lesz, amelyet újabb 44 kilométernyi etap után egy 159 kilométeres penzum követ. A nap végére egy 343 kilométeres összekötő jut, a szervizpark pedig Kazahsztán fővárosában, Asztanában fogadja majd a mezőnyt.