DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
Tereprali

Peugeot Total csapat a Dakaron

A négy Peugeot 2008 DKR versenygép és a Peugeot Total illusztris legénysége teljes harci készültségben várta, hogy eldördüljön a rajtpisztoly, és a csapat nekivágjon annak a kalandokkal és porral teli 9583 kilométernek, melyet a január 2-án, szombaton indult Dakar verseny tartogat a számukra.

A 95 tagú Peugeot Total csapat, mely a múlt hét elején érkezett Buenos Airesbe, bevetésre készen állt.

A szállító repülőgépből kigördült versenyautókkal azon melegében egy utolsó, néhány kilométeres tesztre indultak a Buenos Airestől észak-nyugatra található Arawak tesztközpontba. Elsőként a rajtszámokat ragasztották fel az autókra: a Stéphane Peterhansel – Jean-Paul Cottret páros a 302-es számot kapta, amely az autó sárga légbeömlőre került; Carlos Sainz – Lucas Cruz autójának kék légbeömlőjét a 303-as rajtszám díszíti; a Sébastien Loeb – Daniel Elena páros a 314-es számot kapta, náluk a légbeömlő fehér; Cyril Despres – David Castera duó autójának piros légbeömlőjére pedig a 321-es szám került. A rajtszámok felragasztását követően a párosok elvégezték a PEUGEOT 2008 DKR versenygépek utolsó ellenőrzéseit és finomhangolásait.

Peugeot 2008DKR _ Dakar2016 (4)



Bár az őrült futam csak vasárnap kezdődött, a versenyzők addig sem ültek tétlenül. Január elsején, pénteken 10.30-kor műszaki és adminisztrációs gépátvételre várták őket, ami feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a négy 2008 DKR zöld utat kapjon a versenybíróktól az induláshoz.

A verseny január 2-án szombaton, egy 11 km-es prológgal indult. Ez már nem egy tét nélküli bemelegítés volt, hiszen beleszámít az összetettbe, ráadásul itt dőlt el a január 3-i Rosario és Villa Carlos Paz közötti első gyorsasági rajtsorrendje. A prológgal teljes gőzzel kezdetét vette a 38. Dakar rali!

Peugeot 2008DKR _ Dakar2016 (5)

Stéphane Peterhansel (302-es rajtszámú versenyautó)

« Már tavaly is remek volt a hangulat, idén pedig még összeforrottabb a csapat. Mindenki érzi, hogy van esélyünk, remek a csapatunk. Most mindenki egy kicsit ideges, ez természetes, de sokkal jobb a hangulat, mint tavaly, amikor a rossz időjárás miatt ki kellett hagynunk az utolsó teszteket. Ezúttal minden úgy alakult, ahogy terveztük, az utolsó ellenőrzések is maximális magabiztosságot nyújtottak az autókat illetően, így felszabadultan vágunk neki a versenynek, bár az útvonal nem az lesz, amire eredetileg számítottunk. »

Carlos Sainz (n°303)

« Pillanatnyilag minden a lehető legnagyobb rendben van. Izgatottan várjuk a versenyt. Tanultunk a tavalyi tapasztalatokból, ráadásul az autónk is sokkal jobb. Ez ugyan semmilyen eredményt nem garantál, csupán azt, hogy felkészültebbek vagyunk. A Dakaron a megbízhatóságnak óriási szerepe van, hamarosan meglátjuk, mire is lesz ez elég. A tesztelések jól sikerültek, de óvatosnak kell lennünk, különös tekintettel arra, hogy a verseny eleje nem éppen ideális egy olyan elsőkerékhajtású autó számára, mint a 2008 DKR ».

Peugeot 2008DKR _ Dakar2016 (3)

Sébastien Loeb (n°314)

« Ez az első Dakarom, nem mondhatom tehát, hogy túlzottan bizakodó vagyok. Danielnek és nekem semmilyen tapasztalatunk sincs ebben a versenyben, tudjuk tehát, hogy nem lesz könnyű, elsősorban azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Folyamatosan próbálom enyhíteni magamban a feszültséget. Nem akarunk semmit sem erőltetni, úgy vesszük az eseményeket, ahogy jönnek, aztán meglátjuk, hogy mire jutunk. Izgalmas dolog egy kezdő bőrébe bújni és érezni, hogy az ember semmiben sem lehet biztos. Az autót viszont remekül érzem, és türelmetlenül várom, hogy milyenek is az 500 kilométeres gyorsasági szakaszok és a napi 1000 kilométerek ebben a hőségben, és mindaz, ami ezzel jár. Alig várom, hogy megtapasztaljam! »

Peugeot 2008DKR _ Dakar2016 (1)

Cyril Despres (n°321)

« Csupa zen vagyok, messze nincs bennem az a feszültség, amikor a motoromon a bajnoki cím megőrzése volt a tét. Remekül sikerült a versenyre való ráhangolódás a shakedown-on. Ez nagyon fontos, hiszen sok múlik már rögtön a verseny elején, a szombati prológon. Ott dől el a rajtsorrend, és mivel én tavaly, az első autós Dakaromon rengeteg port nyeltem, idén ezt nem szeretném. No és az új 2008 DKR-t nagyszerű vezetni! Most először versenyzek vele és már nagyon várom, hogy faljam a kilométereket! »

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: