DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Tereprali

Szalayék mentőangyal-szerepben

A dűne mögött csak a quad égnek álló kerekeit látták, ám amikor felértek a homokdomb tetejére, megpillantották az alatta fekvő motorost is. Természetesen azonnal félreálltak, és elkezdték a segítségnyújtást. Egyrészt mert segíteni kötelező (benne van a szabályban), másrészt mert így természetes. A sivatagi emberek tisztában vannak vele: az egyik nap ő, a másikon talán én – így nem haboznak, ha bárki bajba jut.

A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős sem tétovázott egyetlen pillanatig sem, amikor az egyiptomi világkupa-futam, a Fáraó-rali harmadik versenynapján meglátta maga előtt a quadja alatt fekvő spanyol versenyzőt, Eduardo Marcost.

24_



„Eléggé ijesztő volt a helyzet, mert a quados nem mozgott. Azonnal félreálltunk. Először lehúztuk a hátáról a quadot, majd a saját autónkban megnyomtuk a piros gombot, így hívtuk a mentőhelikoptert. Közben adtunk neki vizet, mire nagy nehezen magához tért. Eltámogattuk a quadjáig, akkor már viszonylag jól volt, annyira, hogy azt mondta, menjünk nyugodtan, ő most már rendben lesz” – mondta Szalay, aki az eset miatt körülbelül tizenkét percet veszített.

Este, a GPS ellenőrzése után ezt az időkülönbséget valószínűleg jóváírják majd Szalayéknak, akik így a 11. helyen fejezték be a szakaszt, az összetettben azonban továbbra is a tizedikek.

Utóbb az is kiderült, hogy a quadosnak szerencsére nincs komolyabb baja: helikopterrel a táborba szállították, onnan pedig a kórházba, hogy megröntgenezzék a vállát és a kulcscsontját. Egyelőre nincs hír arról, hogy van-e törése, vagy csak zúzódott.

„A baleset egy kicsit visszavetett minket, de összességében jó napot zártunk ezen az előző napihoz nagyon hasonló pályán, amelyen két keményebb dűnesorba is beküldtek minket a rendezők. Nekünk ez semmi nehézséget nem jelentett, mert szeretünk homokon autózni, a köves, sziklás szakasz már annál inkább – szinte az autónak is fájt a sok ütés, amint kapott, az én jobb könyökömről (amit szerdán alaposan beütöttem) már nem is beszélve” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, egyre jobban összerázódnak régi-új navigátorával, Laklóth Aladárral, akivel 13 éve megnyerték a Fáraó-ralit, azóta azonban gyakorlatilag nem versenyeztek együtt.

„Navigációs szempontból viszonylag nehéz szakasz volt, mert amikor köves, sziklás terepre érkeztünk, egyáltalán nem láttunk magunk előtt nyomokat. Ennek ellenére csak egyszer volt egy pici tévesztésünk, rögtön a szakasz elején, de az sem került sok időnkbe. Összességében nehéz és a szó szoros értelmében rázós, de jó napunk volt” – nyilatkozta Laklóth.

MCH27146_

A mezőnyre csütörtökön egy gyors, de trükkös, 343 kilométeres szelektív szakasz vár.

FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA

3. szakasz (Baharija–Baharija, össztáv: 346 km, ebből szelektív szakasz: 319 km).

Autósok:

1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 3:01:48,

2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:28 perc hátrány,

3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 3:38 p h.,

...

11. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Opel Mokka) 41:53 p h.

Az összetettben:

1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 8:09:51,

2. Al-Radzsi, Gottschalk 2:16 p h.,

3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 5:47 p h.,

...

10. Szalay, Laklóth 1:56:21 ó h. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: