És kisebb-nagyobb nehézségek árán sikerült is.
A Szalay Balázs, Fabian Lurquin kettős a 25. helyen ért célba a 279 kilométeres szakaszon, amely a gyári pilóták számára is tartogatott izgalmakat.
„A rajt előtti pillanatok mozgalmasak voltak, mert bár egyetlen pillanatig sem volt kétségem afelől, hogy a fiúk menetkész állapotba hozzák a Mokkát, reggel azért volt egy kis rohanás, hogy befejezzék a munkát. A Loctite ragasztónak igazság szerint tizenkét órát kellett volna száradnia, de nekünk nem volt annyi, csak kettő, de beleöntöttük az olajat, és hála az égnek a hegesztés és a ragasztás együtt megtette a hatását. Igenám, de akkor már csak negyed óránk volt az indulásig, és még tankolni is kellett, így azután éppen abban a pillanatban érkeztünk meg a rajthoz, amikor már menni is kellett” – mondta Szalay, aki ezután az egész verseny legnehezebb szakaszával találta szembe magát.
S nem csupán a pálya miatt volt nehéz ez a nap, hanem azért is, mert 45 fokot mutatott a hőmérő, ami a felhevült versenyautóban nyilván ennél is jóval több. Ehhez képest nem is volt olyan sok gondja a magyar, belga vegyes párosnak...
„Már rögtön a rajt után elkezdtünk előzgetni, a huszadik kilométernél pedig nem is kellett párharcba bocsátkoznunk, mert vagy hatan ástak előttünk. Ki tudtuk kerülni őket, nem sokkal később azonban már sem jutottunk ki egy óriási kráterből. S mikor máskor, mint éppen déli tizenkettőkor, amikor a legjobban tűz a nap?! – tette fel a kérdést Szalay.
A navigátora, Fabian Lurquin is fanyarul mosolygott a felvetés hallatán.
„Igazából nem is kellett ásnunk, csak háromszor-négyszer berakni a kerekek alá a homokfutókat, de ez is nagyon sokat kivett belőlünk. Több mint tíz éve versenyzek, de ez volt a legmelegebb nap az életemben. Nem is éreztük magunkat túl jól, amikor visszaültünk a Mokkába, kicsit rázott a hideg mindkettőnket és én szédültem is egy kicsit” – vallotta be a belga navigátor.
Ez azonban nem akadályozta meg őket abban, hogy megálljanak egy motoros mellett, amikor azt látták, hogy szegény bajban van, a kiszáradás jeleit produkálja. Lelocsolták vízzel az arcát, adtak neki inni, és megnyomták a vészjelző gombot, hogy hívják hozzá a helikoptert.
„Ezután a szervizponton mi is megálltunk néhány percre, hogy a csapat vessen egy pillantást az autóra, mi pedig egy kicsit kifújtuk magunkat, és már mentünk is tovább. Elfáradtunk, de nagyon élveztük, hogy versenyben vagyunk” – mondta Szalay, aki az összetett helyezésre már nem figyel, a több mint 13 órás büntetés után nem is lenne értelme, csak megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni a versenyből hátralévő további két szakaszból.
ABU-DHABI DESERT CHALLENGE
3. szakasz (össztáv: 511 km, ebből szelektív szakasz: 279 km)
Autósok:
1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini All4) 3:35:21.0,
2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 11:41.1 p h.,
3. al-Qassimi, Marques (egyesült arab emírségekbeli, portugál, Toyota Hilux) 12:09.0 p h.,
...
25. Szalay Balázs, Fabian Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 1:56:25.0 ó h.
Motorosok:
1. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 3:38:49.0,
2. Coma (spanyol, KTM) 29.0 mp h.,
3. Quintanilla (chilei, KTM) 3:04.0 p h.
Az összetettben
Autósok:
1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 10:50:25.0,
2. Vasziljev, Zsilcov 15:54.0 p h.,
3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 30:40.0 p h.,
...
29. Szalay, Lurquin 21:32:43.0 ó h.
Motorosok:
1. Marc Coma 11:05:05.0,
2. Goncalves 5:04.0 p h.,
3.Sunderland (brit, KTM) 6:25.0 p h.