DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Tereprali

Opel Dakar Team: Előzések, és homok mindenütt

Belecsaptak a közepébe! Hatalmasat tévedett, aki azt hitte, hogy a rendezők az első valódi sivatagi napon hagyják egy kicsit bemelegedni a versenyzőket. Ellenkezőleg! Rögtön egy viszonylag nehéz, homokos szakaszt jelöltek ki – így azután az Abu-Dhabi Desert Challenge mezőnyének meglehetősen fárasztó és küzdelmes napja volt vasárnap.

Szalay Balázs és beugró navigátora, Fabian Lurquin dolgát tovább nehezítette, hogy az elõzõ napi szuperspeciálison eltört kardántengely miatt a 44. helyrõl rajtolt, így nem csupán a pályával és a hõséggel (35 Celsius-fokot mértek árnyékban) kellett megküzdenie, hanem azzal is, hogy jó néhány lassúbb versenyzõ rajtolt elõtte, tehát folyamatosan elõzgetnie kellett. 

abu_dhabi_2000_02



„Az elõzések nem jelentettek gondot, mert annyival gyorsabbak voltunk, hogy simán elmentünk az elõttünk indulók mellett, az egyik emelkedõn azonban nem tudtunk lendületbõl felmenni, úgyhogy ott megálltunk és csökkentettük a guminyomást. Egész nap homokon autóztunk, voltak dûnék, ameddig a szem ellátott, és gyorsabb, egyenes szakaszok is – nagyon élveztük” – nyilatkozta Szalay Balázs.

Navigátora természetesen azonnal számolgatni kezdett, hogy hol és mennyi idõt veszítettek, s hogy miben javulhatnának még, összességében azonban egyetértettek abban, hogy viszonylag hamar sikerült összeszokniuk, s hogy jó volt a hangulat az Opel Mokkában.

„Körülbelül nyolc percet veszítettünk azzal, hogy meg kellett állnunk leengedni az abroncsokat, és egy kicsit kiástuk az autó alól a homokot. További két percet veszítettünk azzal, hogy megpróbáltunk más irányt választani, mint a többiek, s bár a táv rövidebb volt, tovább tartott teljesíteni. Navigáció szempontjából nem volt nehéz ez a szakasz, és összességében  jól tudtunk együttmûködni. Balázs nagyon jól és biztonságosan vezet a dûnéken, a gyorsabb szakaszokon kell még egy kicsit javulnunk. A Mokka szerintem remek, és jó a hangulat az autóban” – nyilatkozta a belga navigátor, Fabian Lurquin.

abu_dhabi_2000_09

A verseny hétfõn újabb dûnés szakasszal folytatódik – amelyen Szalayék folytathatják a felzárkózást. 

ABU-DHABI DESERT CHALLENGE

1. szakasz (össztáv: 404.48 km, ebbõl szelektív szakasz: 262.36 km).

Autósok:

1. Jahja al-Helei, Kalid al-Kendi (arab emírségekbeli, Nissan Pickup) 3:18:01.0,

2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 2:10.0 p h.,

3. Varela, Gugelmin (brazil, Toyota Hilux) 3:16.0 p h.,

...

19. Szalay, Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 44:54.0 p h.

Motorosok:

1. Marc Coma (spanyol, KTM) 3:12:54.0,

2. Sunderland (brit, KTM) 1:21.0 p h.,

3. Goncalves (portugál, Honda) 4:12.0 p h.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: