Közben pedig a versenyzõknek arra is jutott idejük, hogy szétnézzenek egy kicsit Abu-Dzabiban. A két navigátor (mert persze a gerincmûtéte utáni rehabilitációját töltõ Bunkoczi László is elkísérte a csapatot) a Ferrari World felé vette az irányt, a különleges, felnõtteknek (is) szóló vidámparkba, ahol kipróbálták a 220 km/órás sebességgel száguldó hullámvasutat, és persze a Formula–1-es szimulátort is.
A pilóta eközben a Sejk Zájed mecsetbe ment – no nem imára, hanem egyszerûen csak azért, hogy megcsodálja a világ nyolcadik legnagyobb mecsetének monumentalitását, s hogy átjárja a béke érzése, amit a hely (a hatalmas, fehér mecset) magából áraszt. Szükség is volt a nyugalomra, izgalmakból ugyanis az elkövetkezõ egy hétben úgysem lesz hiány – a sivatagi száguldás sohasem unalmas.
Persze, szombaton még ráhangolódnak a viadalra: az abu-dzabi Formula–1-es pályán tartják meg a két kilométeres szuperspeciálist, amely után az elsõ tíz helyezett rajtpozíciót választhat, a mögöttük jövõk pedig a célba érkezés sorrendjében indulnak.
Megjegyzendõ: az adminisztratív és a technikai ellenõrzés is a Yas Marina Circuiten, vagyis az ultramodern F1-es pályán zajlott – ilyen elõkelõ elbánásban sem gyakran van részük a sivatagban edzõdött versenyzõknek, hogy épített boxokban készíthetik fel a viadalra az autókat és motorokat.
„Nagyon érdekes látni ezt az elképesztõ infrastruktúrával felépített pályát, remélem, egyszer a Hungaroringen is lehetõség lesz ilyen nagyszabású fejlesztésekre, mert ez itt lenyûgözõ. Jó érzés, hogy ott száguldhatunk majd, ahol Button meg Alonso és Vettel rója a köröket. Ha nem is velük, de nekünk is lesz kivel versenyezni: nyolc Mini és öt Toyota nevezett a viadalra, de azért így is remélem, hogy beférünk a top tízbe” – nyilatkozta Szalay.
Ami az új navigátort, Fabian Lurquint illeti (a belga mitfahrer egyébként csak a csapatban új, a terepraliban nem – hét Dakaron állt rajthoz és az abu-dzabi viadalon is négyszer indult már...), õ azzal töltötte a csütörtököt és a pénteket, hogy barátkozott az autóval. Beállították az ülését, a biztonsági öveket – és meglepõdött, hogy az Opel Mokkában nincs légkondi, mert az elõzõ autóiban volt...
Bunkoczi persze adott neki néhány jó tanácsot Szalayval kapcsolatban, például azt, hogy reggel egy órával a rajt elõtt ébressze fel, aztán tíz perccel késõbb megint, és ha nem látja sehol, akkor tíz perc múlva megint menjen oda a sátrához. Persze, azért szakmai dolgokról is beszélgettek.
„Elmondtam neki, hogy mikor kell visszafogni Balázst, és azokat az apró trükköket, amelyekre vele kapcsolatban figyelni kell verseny közben, például, bizonyos idõközönként figyelmeztetni kell, hogy igyon elegendõ folyadékot” – mondta Bunkoczi.
„Tudom, hogy Balázs az Africa Race-en elszenvedett balesete óta elõször ül versenyautóban, úgyhogy az elsõ kilométereken biztosan nem lesz olyan magabiztos, amilyen szokott lenni, ami teljesen természetes.
Ám amint belerázódunk, azt a taktikát fogom követni, amit kér tõlem és amit elõre megbeszélünk. Ha úgy akarja, visszafogom, ha azt mondja, menjünk, ahogy a csövön kifér, akkor hajtani fogom. Bár azt szem elõtt kell tartani, hogy az autó ezután a verseny után Egyiptomba hajózik, úgyhogy egy darabban kell maradnia” – nyilatkozta Fabian Lurquin.