Az ausztrál versenyző 2018 végén fordított hátat a Red Bullnak, amivel az egész F1-es társadalmat meglepte. Na nem is azzal, hogy elhagyta az energiaitalosokat, hanem azzal, hogy melyik csapat kedvéért.
Christian Horner idézte fel az Eff Won with DRS podcastben, milyen körülmények között távozott Ricciardo tőlük 2018-ban.
„Beszéltem Dietrich-kel (Mateschitz – a szerk.) az Osztrák Nagydíjat megelőzően, hogy Daniellel kissé feszült a szituáció, tudna-e neki egy kis ’szeretetet’ mutatni. Ő azt mondta, hogy persze, nem probléma. Felmentek Daniellel és majdnem egy órán át beszélgettek.”
„Mikor végeztek, mindketten mosolyogva távoztak, Dietrich pedig elmondta nekem, hogy abban egyezett meg Daniellel, hogy mindenben egyenlő feltételt biztosítunk számára Max-szal. Mire én megkérdeztem tőle, tudja-e, hogy mennyit fizetünk Maxnak? Azt mondta, nem. Mondtam a számot, erre ő felkapta a fejét: »Ki a f*szom hagyta ezt jóvá?«, mire én mondtam neki, hogy természetesen ő.”
„Mondta, hogy az jó sok pénz, na de Daniel rendes srác, adjuk meg neki, amit ígértünk. Akkoriban Daniel és az ügynöke kétéves kontraktust akartak, mi pedig belementünk.”
Ezt követően jött a Magyar Nagydíj, ahol Ricciardót a szezonban már nem először és nem is utoljára hagyta cserben a Renault erőforrása, az ausztrál pedig elbizonytalanodott.
„A futam után odajött hozzám az ügynöke, és azt mopndta, hogy Daniel aggódik a motor miatt, és inkább csak egy évre szerződne. Annak ellenére, hogy tudtam, akkor hat hónap múltán megint erről fogunk beszélgetni, belementünk a dologba.”
„A Magyar Nagydíj utáni hétfőre ígérte az aláírást, és az ember azért azt gondolná, hogy ilyenkor csak úgy rohanna aláírni a papírokat az illető, de aztán hétfőn nem keresett. Itt már éreztem, hogy valami nincs rendjén.”
„Kedden Geri és én az autóban ültünk, amikor csörgött a telefonom. Daniel hívott, és elmondta, hogy nem fogja aláírni a szerződést, mert egy másikat fog aláírni. »Azta!«, gondoltam. Kérdeztem tőle, hogy Mercedes vagy Ferrari? Mire ő azt mondta, hogy Renault.”
„Daniel híres a markáns humoráról, így azt hittem, csak szívat engem, de tíz percig beszéltünk, mire rájöttem, hogy tényleg a Renault-t választotta. Azokat, akiknek a motorja állandóan megállt az autónkban…”
Ricciardo két évet töltött a franciáknál, majd további kettőt a McLarennél, mígnem 2023-ban visszatért a Red Bull kötelékébe, és a tartalékosuk volt, egészen a szezon közepéig, amikor is lehetőséget kapott az AlphaTauriban, hogy a gyengén szereplő Nyck de Vries helyét átvegye. Kérdés, hogy a Méhészborz vissza tudja-e küzdeni magát a bikákhoz 2025-re vagy akár már jövőre.