DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

Prost elment volna második számúnak Schumacher mellé a Ferrarihoz

Érdekes történetet elevenített fel a négyszeres F1-es világbajnok, aki állítása szerint Schumacher társaként térhetett volna vissza – másodhegedűsként.

Alain Prost 1993 után intett búcsút a Formula-1-nek – miután abban az évben negyedszer is világbajnok lett egy év „szabadságot” követően –, ahol akkor az egyik legeredményesebb versenyzőjének számított: az 51 nagydíjgyőzelme akkoriban rekordot jelentett. Prost később csapattulajdonosként még újra feltűnt a száguldó cirkuszban, ám most a Beyond the Grid adásában elárulta: akár versenyzőként is visszatérhetett volna – nem is akárhol:

„Voltak különböző lehetőségeim. A Peugeot-motoros McLaren is egy opció volt, méghozzá nagyon sok pénzzel. Nemet mondtam. Aztán néhány évvel később szintén közel kerültem egy mclarenes lehetőséghez, és még a Ferrarival is, amikor Jeannal beszéltem, a Michael-éra elején.”

A francia klasszis 1990-ben és 1991-ben két szezont egyébként eltöltött a Scuderiánál, ám ahogy abban a két évtizedben sokaknak, neki sem sikerült visszajuttatnia az F1 csúcsára a vörösöket, sőt a két fél válása kifejezetten csúnyán sikerült. Ennek ellenére tárgyalt Prost és Todt – ráadásul ami igazán meglepő, hogy a négyszeres vb-első elmondása szerint ő kifejezetten második számú versenyzőnek igazolt volna a Benettontól akkor váltó Michael Schumacher mellé:

f1-prost-schumacher-todt



„Volt egyeztetésünk Jeannal, és azt mondtam neki, hogy ’oké, legyen világos: ha odamegyek, második számú leszek, és segíteni fogok a Ferrarinak és Michaelnek megnyerni a világbajnokságot!’. Ez egy egyértelmű hozzáállás lett volna. Nem akartam vitákat vagy bármit a sajtóval. Michael az első számú, én a második, és azért vagyok itt, hogy segítsek. Ez egy lehetőség lett volna.”

 

Motiválta volna Prostot a másodhegedűs szerep

Bármennyire furcsán hangzik, hogy a sportág egyik legsikeresebb pilótája szándékosan beállt volna vízhordónak egy másik klasszis mellé, Prost elmondása szerint nagyon is csábította a lehetőség, hogy akár ilyen formában részese legyen annak, ahogy a Ferrari visszatér a Formula-1 csúcsára:

„Az emberi oldal sokkal fontosabb, mint azt gondolnák. Számomra rendkívül fontos. Ha egy csapatban vagyok, akkor egy alkalmazott vagyok, és segíteni fogom Jean Todtot, az embereket és persze Michaelt, mivel esélytelen lett volna, hogy felvegyem vele a versenyt egy-két-három évnyi visszavonulást követően. De segíteni tudtam volna. Talán őrült kihívás lett volna, de kíváncsi voltam… Nem hosszan, de beszéltünk erről Jeannal.”

„Miért ne? Csinálsz dolgokat 20 évesen, de nem csinálod ugyanazt 40 vagy 60 évesen. Ezt el kell fogadnod, ha része akarsz lenni egy új projektnek, és miért ne? Ha egyértelműek a dolgok, miért ne?” – tette hozzá Prost, aki szerint Todtot kell megkérdezni arról, hogy végül miért nem jött össze a megállapodás. A Ferrari egyébként 1996-tól 1999-ig Eddie Irvine-t alkalmazta második pilótájaként Schumacher oldalán, utána pedig Rubens Barrichellót igazolta le a német mellé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: