Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. június 25. péntek
Retro

Csak Ecclestone ajándéka volt Maldonado győzelme?

Évek óta tartja magát az összeesküvés, miszerint az F1 akkori ura utólagos születésnapi ajándéknak szánta Frank Williams számára a barcelonai csodát. Alexander Wurz ezt most határozottan cáfolta.

A 2010-es évek kétségkívül legváltozatosabb idénye volt a 2012-es a Formula-1-ben, amelynek első hét versenyén hét különböző győztest láthattunk. A meglepetések sorából is kiemelkedett azonban a karrierje során főként inkább a baleseteiről elhíresült Pastor Maldonado barcelonai sikerei, amely révén csaknem nyolc év után nyert ismét a Williams (máig ez az utolsó elsőségük), s amely után mindössze egy ötödik hely volt a venezuelai legjobbja abban az évben.

maldonado-2012-dppi



A váratlan eredmény kapcsán folyamatosan tartja magát az összeesküvés, miszerint a Williams mindezt szabálytalan autóval érte el: ezt Bernie Ecclestone, az F1 akkori mindenható ura intézte el nekik, egyfajta utólagos ajándékként a 70. születésnapját nem sokkal korábban ünneplő csapatalapító Frank Williams számára. A teóriát erősíti, hogy Bruno Senna eközben a rajtrács szinte legvégéről indulhatott a Spanyol Nagydíjon, de az elméletek odáig mennek, hogy a győzelem után a garázsban kiütő tűz is arra szolgált, hogy elégessék vele a csalásra utaló bizonyítékokat.

Alexander Wurz, aki ekkor még a grove-i gárda kötelékeibe tartozott, most az ORF-nek nyilatkozva cáfolta az egész elképzelést: „Egyértelműen nem! Még a csapatnál voltam akkor, és ez volt az az időszak, amikor Toto Wolff is a Williamsnél volt. A tűz pedig nagyon veszélyes és katasztrofális volt.”

Az osztrák azt is elmagyarázta, minek volt köszönhető Maldonado és a Williams barcelonai teljesítménye: „Nagyon gyors volt az autó, mert csapatként mi voltunk az elsők, akik rájöttünk, hogy miképp tudjuk felmelegíteni az első gumit. És erre a teszten jöttünk rá, egész pontosan Ed Wood akkori főmérnök és én. Kint álltunk a pályán, és a felnin keresztüli légáramlásról beszéltünk, ami rendre lehűtötte a gumit. És mindenki alulkormányzottsággal küzdött. Mi voltunk az elsők, akik kitaláltuk a megoldást” – fogalmazott Wurz, hozzátéve, hogy a fékhűtést is ők fejlesztették először sikeresen olyan szintre, amelyet aztán később a többi csapat mind lemásolt – tulajdonképpen ez az a megoldás, amely miatt idén a Racing Point a támadások kereszttüzébe került.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?