1996-ra néhány komolyabb pilótacsere is történt a mezőnyben. A McLaren elcsábította David Coulthardot a Williamstől, aki így Mika Hakkinen csapattársa lett, míg a grove-i istállónál Damon Hill mellé egy újonc érkezett a kanadai Jacques Villeneuve személyében. Bár a fiatal pilóta F1-es tapasztalat híján némi kockázatott jelentett egy élcsapat számára, az IndyCar bajnokaként érkező Villeneuve mégis azonnal bizonyította, hogy helye van a világ legjobbjai között - a szezonnyitón például rögtön egy pole-pozícióval.
A címvédő Michael Schumacher is csapatot váltott - ő új kihívást keresve a Benettontól a Ferrarihoz szerződött át, amely istállónál komoly átszervezése kezdődtek annak érdekében, hogy hosszú ínséges évek után végre visszatérjenek az élre. A német mellé a Jordantól Eddie Irvine-t igazolták le, míg a Ferrarinál az előző szezonokban vezető Jean Alesi és Gerhard Berger kéz a kézben nyergeltek át a Benettonhoz - az előző év legjobbjánál azonban nem olyan autó várt rájuk, mint amire számítottak.
A bajnoki harcban egyedül maradt a két Williams, hiszen ekkor, öt futammal a szezon vége előtt már szinte biztos volt, hogy Hill és Villeneuve között fog eldőlni a cím sorsa - utóbbi esetben pedig az a különleges helyzet állt volna elő, hogy egy pilóta már első évében a sport csúcsára ér. A lapok viszont már ekkor sem a kanadainak kedveztek, aki 21 ponttal volt elmaradta csapattársa mögött a tabellán.
Ám Williams-fölény ide vagy oda, a pole-t mégis Schumacher szerezte meg, csupán fél tizedes előnnyel Hillel szemben. Villeneuve is közel maradt hozzájuk, a többiek azonban már alaposan lemaradtak erről a hármasról - a 4. helyezett Irvine már másfél másodperccel volt lassabb csapattársánál, mögé pedig a két Benetton, Alesi és Berger sorakozhatott fel.
A rajtnál Schumacher megőrizte vezető helyét, a mellőle induló Hill egyáltalán nem jelentett rá veszélyt, sőt, a britet még Villeneuve és Alesi is legyorsulta. Az első két helyen álló pilóta hamar elhúzott, Alesi viszont alaposan feltartotta a mellette utat találni nem tudó Hillt, aki 18 másodperc hátrányt is összeszedett így az élen állókhoz képest.
Schumacher a 19. körben megejtett első kiállásáig őrizte a vezetést, hiszen amikor Villeneuve is túlesett a sajátján, a kanadai a Ferrari elé hajtott ki a bokszból, részben annak is köszönhetően, hogy a német néhány körre beragadt Berger Benettonja mögé. Hill viszont annak ellenére sem tudta átugrani Alesit, hogy nála három körrel tovább maradt kint könnyű autóval - tankolása után ismét visszaállt a francia mögé, ám a 31. körben végre a pályán talált utat mellette az 1-es kanyar kijáratánál, majd azonnal Schumacher nyomába eredt.
A kiállások utolsó, harmadik körében aztán a Williams egy okos, mára már megszokottá és nehezen bevehető trükkel járt túl a Ferrari eszén. Addigra, az 50. körre Hill már teljesen felzárkózott Schumacherre, és mivel a Williams egyértelműen gyorsabb volt, a Ferrarinál arra alapoztak, hogy a német kerékcseréjét Hillével egyidőben zavarják le - ezzel elvennék a lehetőséget a brittől, hogy üres pályán gyors köröket fusson, és ha a bokszban minden rendben zajlik, Schumacher visszaállhatna elé a 2. helyre. A Williamsnél azonban számítottak erre a taktikára, ezért „csaliként” kiküldték a szerelőiket a garázs elé, mintha egy autó érkezésére várnának. Amikor a bokszutcai irányítóközpontban látták, hogy a Ferrari azonnal reagált erre és ők is teljes harckészültségben felkészültek a kerékcserére, a Williamsnél rászóltak Hillre, hogy mégis maradjon kint a pályán. Schumacher bejött, Hill viszont még 11 kört meg tudott tenni, és mire ő is megejtette a maga utolsó kiállását, 20 másodperces előnnyel jött vissza a második helyre.
Schumachernek meg kellett hát barátkoznia a harmadik hely gondolatával, de erre sem maradt sok ideje, hiszen a 71. körben a gázpedál meghibásodása miatt megállt alatta a Ferrari. A német az egymást követő második évben volt kénytelen műszaki hiba miatt az utolsó körökben lemondani a dobogóról a Hungaroringen. A Ferrari így üres kézzel távozott a Magyar Nagydíjról, hiszen Irvine már korábban kiesett váltóhiba miatt.
Villeneuve végül kevesebb mint egy másodperces előnnyel győzte le Hillt a célban, de a sokáig kényelmesen vezető kanadaiban bizonyára maradt még tartalék. Ezzel rövid addigi pályafutása harmadik győzelmét szerezte, és 17 pontra csökkentette hátrányát csapattársával szemben.
A dobogó harmadik fokát Alesi örökölte meg a Benettonnal, de kis híján már ő is körhátrányban ért célba. Mögötte Hakkinen, Olivier Panis és Rubens Barrichello lettek a további pontszerzők, miközben a számos meghibásodás és néhány baleset nyomán összesen nyolcan látták meg a kockás zászlót.
11. Magyar Nagydíj - 1996. augusztus 9-11. | |||||||
Az időmérő eredménye | A futam végeredménye | ||||||
1. | Michael Schumacher | Ferrari | 1:17,129 | 1. | Jacques Villeneuve | Williams-Renault | 1:46:21,134 |
2. | Damon Hill | Williams-Renault | 1:17,182 | 2. | Damon Hill | Williams-Renault | +0,771 |
3. | Jacques Villeneuve | Williams-Renault | 1:17,259 | 3. | Jean Alesi | Benetton-Renault | +1:24,212 |
4. | Eddie Irvine | Ferrari | 1:18,617 | 4. | Mika Hakkinen | McLaren-Mercedes | +1 kör |
5. | Jean Alesi | Benetton-Renault | 1:18,754 | 5. | Olivier Panis | Ligier-Mugen-Honda | +1 kör |
6. | Gerhard Berger | Benetton-Renault | 1:18,794 | 6. | Rubens Barrichello | Jordan-Peugeot | +1 kör |
Leggyorsabb kör: Damon Hill (Williams-Renault) - 1:20,093, 67. kör | |||||||
Versenytáv: 77 kör |
További érdekességek:
Schumacher a szezon során harmadszor tudta legyőzni a Williamseket az első rajthelyért folyó csatában. A Ferrari pilótája 1996-ban minden futamon az első két sor valamelyikéből startolt. Az első kör ezúttal nem múlt el baleset nélkül.