Elsőre nehéz és furcsa elképzelni, hogy harmincegy évvel ezelőtt, a Williams-Hondák dominanciája közben a Tyrrell-Ford a tizenhat futamból tizenegyet megnyert, valamint győzni tudott több ízben a Lola és a March istálló, de sikeresen szerepelt az AGS is.
1987-ben már előre tudni lehetett, hogy két év múlva betiltják a domináns turbómotorokat a Formula-1-ben, így a száguldó cirkusz vezetői igyekeztek valamivel ösztönözni az istállókat, hogy minél korábban váltsanak szívómotorokra. Ezeknek a csapatoknak és pilótáknak a hagyományos pontszámítás mellett egy külön bajnokságot is kiírtak.
A kezdeményezés a Tyrrellnek jött a legjobban, abban az évben ugyanis a szívómotoros Ford-erőforrásokat használó csapatok közül kiemelkedett, összesen tizenegyszer diadalmaskodott a „nem turbót használó” pilóták számára kiírt Jim Clark Kupában, illetve az ezzel egy időben az ugyanilyen feltételekkel induló csapatok számára kiírt Colin Chapman Kupában.
Leginkább Jonathan Palmer volt elemében, Magyarországon már az ötödik kategóriagyőzelmét szerezte meg, amivel tovább növelte előnyét a Jim Clark Kupában. A Magyar Nagydíjon a hetedik helyet csípte meg Palmer, de kizárólag turbók végeztek előtte. Philipp Streiffnek pedig a kilencedik pozíció is elég volt a Jim Clark kupás értékelés második helyéhez. Ivan Capelli harmadik (March), Pascal Fabre (AGS) negyedik lett.
Pech, hogy ez a kiírás ennyire feledésbe merül, a rajongók döntő többsége csak arra emlékszik, hogy a hetvenedik körben a végig vezető Nigel Mansell kerékanyája megadta magát, így a bajnoki esélyes kiesett. Ezzel Nelson Piquet megörökölte a győzelmet Ayrton Senna és Alain Prost előtt. Ki emlékszik már arra, hogy a párhuzamos kiírásban Jonathan Palmer diadalmaskodott?
A rend kedvéért említsük meg, hogy Palmer természetesen megszerezte év végén a Jim Clark Kupát 95 ponttal (7 győzelem), második lett Philippe Streiff (4 győzelem), harmadik Philippe Alliot (3 győzelem), negyedik Ivan Capelli (2 győzelem), ötödik Pascal Fabre, hatodik pedig Roberto Moreno.
Sok rajongó úgy véli, hogy nyugodtan az elmúlt években és idén is ki lehetett volna írni egy hasonló, párhuzamos bajnokságot a Formula-1-ben, mivel három istálló (Ferrari, Mercedes, Red Bull) olyan mértékben elszakadt a középmezőnytől, hogy így izgalmasabbá tennék a hatodik helytől lejjebb zajló vetélkedést.