DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

F1-Archív: A többség szerint az F1 unalmas

Nem a közelmúltban, hanem 1999-ben jutott erre az eredményre egy felmérés. Szó esett a hírekben Hamilton hihetetlen gumistratégiájáról, Alonso Jaguarhoz kölcsönadásáról és Villeneuve mínuszpontjairól is június 1-jén.

2017: Meg akarja mutatni a Red Bullnak, hogy egy napon számíthatnak rá – nyilatkozta az ekkor Toro Rossónál versenyző Carlos Sainz, aki nagyon szeretne már élcsapatba kerülni.

2016: A Pirelli Lewis Hamilton lehetetlen monacói bokszstratégiáját elemzi: a Mercedes úgy nyerte meg a versenyt, hogy pilótája 31 kört teljesített esős abroncson, majd az átmeneti gumi kihagyásával rögtön slickre váltott, és az itt debütáló ultralággyal 47 kört tett meg: mindkét keverék sokkal tovább bírta, mint arra bárki számított volna. Paul Hembery a Pirelli téli fejlesztéseivel és Monaco sajátosságaival magyarázta a váratlan gumikezelési bravúrt.

2015: Ron Dennis felszólította Dániát: a cégek támogassák anyagilag Kevin Magnussent, a McLaren versenyzőből visszaléptetett tartalékpilótáját. Dennis úgy fogalmazott, Magnussenből nemzeti hős lehet, ehhez azonban szponzorpénz szükséges.

2014: Esteban Ocon remekel a Hungaroringen: az ifjú francia, a Lotus védence a Formula-3-as Európa-bajnokság pályán tartott második és harmadik futamát is megnyerte.

 



2013: A Ferrari nem érti, miért veszi őket az FIA egy kalap alá a Mercedesszel, holott nyilvánvaló, hogy csak a brackley-i istálló szegte meg az F1 vonatkozó szabályait, amikor a Pirelli tesztjét aktuális évi F1-es modelljét használta. A maranellóiak a 2011-es modelljükkel teszteltek, ezért nem értik, miért vizsgálódik a szövetség ellenük is.

2012: Luca di Montezemolo presidente tiszta vizet önt a pohárba, és elmondja, Sergio Perez jelen pillanatban teljesen esélytelen arra, hogy jövő évre szerződést kínáljon neki a Ferrari Felipe Massa esetlegesen megüresedő helyére, azon egyszerű oknál fogva, hogy a mexikói szerinte még túlságosan tapasztalatlan ahhoz, hogy egy élcsapatban versenyezzen.

2010: Mark Webber tisztázná a helyzetet a Török Nagydíjon történt incidenssel kapcsolatban Sebastian Vettellel, miután a két red bullos csapattárs az élről golyózta ki egymást. Az ausztrál szerint fontos, hogy leüljenek egymással higgadtan megbeszélni a történteket, hogy a jövőben ne fordulhasson elő még egyszer hasonló eset, és ne ajándékozzanak több győzelmet bajnoki riválisaiknak.

2009: A WTCC-ben a gyári Chevrolet-ket futtató RML istálló, bár komolyan fontolgatta a jövő évi F1-es indulást, végül elvetette ezt, mivel szerintük túl sok jelenleg a bizonytalanság a sportág 2010-es szabályaival kapcsolatban, és így képtelenség előretervezni egy újonnan becsatlakozni kívánó csapatnak.

2008: Nem bízik abban a Honda csapatfőnöke, Ross Brawn, hogy istállója Monacóhoz hasonlóan Kanadában is pontokat tud szerezni. Mint elmondta, a montreali pálya egészen más kihívásokat képvisel, a hosszú egyenesekben pedig nincs meg a kellő sebesség. Ez egyszer tévedett: Rubens Barrichello monte-carlói 6. helyét egy 7. pozícióval fejelte meg.

2007: A holland hiába kínálta fel nekik nyíltan szolgálatait, a Spyker vezetősége nem óhajt tesztlehetőséget adni Jos Verstappennek. A veterán holland ekkor még erősen dolgozott F1-es visszatérésén, hét évvel később pedig már fia debütálását készítette elő.

 

2006: A szezonközi teszt második napján Michael Schumacher megdönti a nem hivatalos barcelonai pályacsúcsot, egy 1:13.471-es űridővel. A Ferrari számára ennek ellenére vegyes érzésekkel zárult a nap, mivel Luca Badoer csúnyán összetörte másik autójukat.

2005: Jacques Villeneuve feketepontot kapott csapatfőnökétől, Peter Saubertől, miután a Monacói Nagydíjon saját maga és csapattársa, Felipe Massa pontszerzési reményeit is megsemmisítette azzal, hogy egy előzési kísérlet közben mindkettőjüket kiküldte a bukótérbe. Valójában mínuszpontot kapott, Sauber állítása szerint ugyanis van egy fekete füzete, amelyben plusz és mínuszpontokat oszt pilótáinak. Jacques állítólag ezzel a manőverrel átment mínuszba.

2004: Kimi Raikkönen e napon, Silverstone-ban teljesítette az első köröket a McLaren alapjaiban újratervezett versenygépe, az MP4-19B volánjánál. A wokingiak ettől várták a nagy feltámadást a pocsékul sikerült szezonkezdet után. Noha a rövidke shakedownon a zord, esős angliai időjárás csak néhány kört engedélyezett a finnek, Kimi első benyomásai pozitívak voltak az új autóról.

2003: Kimi Raikkönen és Ron Dennis is Jacques Villeneuve-öt okolja azért, hogy nem a McLaren finnje nyerte a Monacói Nagydíjat. Kimi a bokszkiállások előtt tovább kint tudott maradni a pályán, mint a versenyt addig vezető Juan Pablo Montoya, ám ezt a taktikai előnyt végül nem tudta kihasználni, mivel a lekörözésre váró Villeneuve éppen a versenynek eme kritikus szakaszában tartotta őt fel a BAR Hondával.

 

2002: A Renault tesztpilótája, Fernando Alonso elmondta, nem tartja valószínűnek, hogy csapata 2003-ban kölcsönadja őt a Jaguarnak. A lehetőség azután merült fel, hogy a silverstone-i teszten az ifjú spanyol a brit istálló autóját vezette, és jobb időket teljesített a szerződtetett Pedro de la Rosánál.

2001: Zűrzavar Adrian Newey személye körül. Reggel a Jaguar büszkén bejelentette, hogy leszerződtették a sztártervezőt, Newey-t. Nem sokkal később a McLaren cáfolta, hogy mérnöke átigazolna, majd maga Newey is megerősítette, további három évig marad Wokingban. A nap olyan hírekkel zárult, hogy jogi lépések is történhetnek.

2000: Jenson Button begyűjt egy vaskos dicséretet a Williams technikai igazgatójától, Patrick Headtől, azzal, hogy a Monacói Nagydíj első szabadedzését a 8. helyen zárta, miközben csapattársa, Ralf Schumacher a falba csapta saját versenygépét. A britnek muszáj volt villantania valamit ezen a hétvégén, hiszen a szezonkezdet nem alakult valami jól a számára, és egyre több pletyka kezdett el keringeni arról, hogy jövőre a friss Indy500-as győztes Juan Pablo Montoya érkezhet a helyére.

1999: Megdöbbentő eredménnyel zárult a Radio Autosport közönségszavazása, melyből az derült ki, hogy a megkérdezettek 98,75 százaléka kifejezetten unalmasnak találta a korabeli F1-et, ám érdekes módon a többség nem a versenyek eseménytelenségét hozta fel ennek okaként, hanem a tévés közvetítések sótlanságát.

1997: Szurkolók ezrei és Ferrarik százai lepték el Róma utcáit, miután a maranellói istálló első Grand Prix-győzelmének 50. évfordulóját ünnepelte az egykori utcai versenyhelyszínen, ahol az említett történelmi siker is született. A Ferrari két akkori versenyzője, Michael Schumacher és Eddie Irvine is részt vettek a rendezvényen, sőt, az évi F1-es versenygépüket is megjáratták picit. Luca di Montezemolo elnök tréfásan erről úgy nyilatkozott: „Most először kértem tőlük, hogy lassan menjenek!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: