DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Retro

Amikor a fiókcsapat kerekedik felül

A Formula-1 történelmében a nagy istállók azért találták ki a B-csapatokat, hogy a segítségükre legyenek például a fejlesztéseknél. Ám időnként előfordult, hogy a kicsik szégyent hoztak rájuk.

A napokban derült fény arra, hogy a Mercedes is fontolóra vette egy fiókcsapat létrehozását a száguldó cirkuszban, mivel két fő riválisának utóbbi években látott fejlődését, illetve a Ferrari-Sauber szövetséget (nem beszélve a Ferrari-Haas együttműködésről) nagyon furfangosnak tartja a német istálló.

A Toro Rossóval egy időben, 2006-ban született meg a Honda mellékágán a Super Aguri is, amivel a japánok a gyári istálló fejlesztéseit próbálták segíteni. Ennek egyik fő oka, hogy a teszteléseket erősen korlátozták abban az időszakban, így kettő helyen négy autóval lehetett próbálkozni, jóval kisebb kockázattal. Igaz, nem kevés pénzt emészt fel egy ilyen projekt, de a győzelemért mindent.

Egy évvel később a Super Aguri kis híján legyőzte a rendkívül alulteljesítő gyári Hondát, 2008-ban pedig valóban megtörtént az az érdekesség, hogy a Red Bull kiscsapata, a Toro Rosso bizony jócskán több pontot szerzett a világbajnoki összesítésben, mint a bikák első számú istállója.

Mindenkit megdöbbentett Vettel győzelme a Toro Rossóval


A Red Bull meglehetősen félretervezte autóját, a Renault-erőforrás is gyengébbnek bizonyult a Ferrarinál, ez pedig előnyt jelentett az STR számára. A legnagyobb előnyt azonban az akkor még rendkívül fiatal, de hasonlóan tehetséges Sebastian Vettel jelentette, aki önmaga egyedül 35 pontot szerzett (köztük egy fantasztikus győzelemmel, Monzában), többet, mint az anyacsapat két versenyzője összeadva.

Így a Red Bull a szégyenpadra került, tíz egységgel (!) kevesebbet szerzett, mint a B-csapat, pedig egyébként a Toro Rosso másik versenyzője, Sebastien Bourdais mindössze négy ponttal járult hozzá a sikerhez. Ráadásul a monzai óriási győzelem azt is jelentette, hogy a kiscsapat előbb szerzett futamgyőzelmet, mint a nagy (bár akkor még a Red Bull nem igazán számított nagycsapatnak, egy évre rá viszont már igen).

Ezek után a legkevésbé sem ért váratlanul senkit, hogy Vettel a következő évet már a Red Bullnál kezdte, azonnal ezüstérmet szerzett. A konstruktőri bajnokságban pedig látványos bosszút állt az anyacsapat, 153,5 egységre a Toro Rosso mindössze nyolccal válaszolt.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: