Lewis Hamilton pontelőnye rendkívül komoly, így ha valami nagy csoda nem történik, akkor a brit jelenlegi 66 egységnyi előnye bőven elég lesz Sebastian Vettellel szemben, hogy megszerezze pályafutása negyedik világbajnoki címét. A német pilótának ugyanis 50 pont alá kellene szorítania hátrányát a Mexikói Nagydíj után, ami valószínűleg csak akkor történhet meg, ha Hamiltonnak technikai problémája akad.
1986-ban egyszer már majdnem döntött a bajnokságról Mexikóváros, de végül teljesen másképp alakította a sors az eseményeket. Nigel Mansell fölényesen vezette a világbajnoki összetettet csapattársa Nelson Piquet és a McLaren-TAG-Porschéval versenyző Alain Prost előtt, amikor Mexikóba, az évad utolsóelőtti versenyére érkeztek.
Az időmérő edzés nem teljesen alakult a brit szája íze szerint, Ayrton Senna és Nelson Piquet mögött ugyanis a harmadik rajtkockát szerezte meg, míg Prost csak a hatodikról startolhatott. Ha csak simán tartani tudta volna tíz, illetve tizenegy pontos előnyét Mansell a Williams-Hondával (Piquet és Prost előtt), máris övé lett volna a világbajnoki cím.
A rajtnál azonban minden felborult, ahogy zöldre váltott a lámpa, Mansell nem találta az egyes fokozatot a váltón, mire pedig meglett, majdnem a mezőny legvégére esett vissza, ami ekkor 26 autóból állt. Innentől a teljes futam egy üldözési versenyből állt. Ehhez még jött a Goodyear abroncsok kopása, ami jóval meghaladta a Pirelliét. Az élmezőny többször is kiállt kerékcserére, a Benetton-BMW-vel versenyző, pirellis Gerhard Berger azonban egyszer sem.
A tartós Pirellik végigbírták a teljes versenytávot, így a többször kereket cserélő vetélytársak alaposan lemaradtak a fiatal osztrák mögött, aki élete első futamgyőzelmét aratta a Formula-1-ben, egyben a BMW-turbómotor utolsó sikerét könyvelhette el. Alain Prost taktikus versenyzéssel bejött másodiknak, Senna lett a harmadik. Az évadot többnyire domináló Williams párosa csak a negyedik és ötödik helyen érkezett a célba Piquet-Mansell sorrendben, körhátrányban Berger mögött. Pontot szerzett még Philippe Alliot a Ligier volánja mögött.
Nigel Mansellnek tehát nem sikerült megőriznie a szükséges pontelőnyt a világbajnoki cím Mexikóban való bebiztosításához, azóta pedig tudjuk, hogy Adelaide-ben, az emlékezetes gumidefekt miatt el is bukta azt végül Alain Prosttal szemben. Lewis Hamiltonnak azonban erre vajmi kevés esélye van, ugyanis, ha Mexikó nem sikerülne neki, még mindig marad két lehetősége és összetettbeli előnye óriási, majdnem három győzelemnyi.