Rengeteg kritika érte bemutatásakor a DRS-t, pontos nevén a légellenállást csökkentő rendszert 2011-ben, mondván, túl mesterkéltté teszi a versenyzést. Bár azóta hozzászokott a rajongók többsége, ez még nem azt jelenti, hogy ez a legjobb megoldás az előzésekre, Ross Brawn pedig azon van, hogy a közeljövőben dobja a megoldást. Annak ellenére, hogy már csaknem hét szezont húztak le vele a csapatok, meglepően kevés meghibásodás történt használata során.
2012, Kanadai Nagydíj
Michael Schumacher a kilencedik helyről vághatott neki utolsó montreali versenyének, ám a DRS megakadályozta abban, hogy akárcsak a pontszerző helyek második felébe odaérjen. Amikor visszatért kiállása után, a kilencedik pozícióba, nyitva maradt a hátsó szárnya, ezért újból meg kellett látogatnia csapatát. Szerelői azonban nem tudták visszatenni normális állásba az elemet, ezért ki kellett állnia a futamból.
2013, Bahreini Nagydíj
Fernando Alonso egy fokkal jobban járt, hiszen befejezte a versenyt, igaz, őt a dobogótól fosztotta meg a DRS meghibásodása. A spanyol autóján egy előzés közben maradt nyitva a hátsó légterelő, így a csapatnak kellett helyre tennie azt. Amikor azonban a kétszeres bajnok ismét használni akarta, újból nem tudott lecsukódni, ezért megint kényszerű cserére volt szüksége. Alonso a nyolcadik helyen ért célba, mindössze 18 másodpercnyi hátrányban a harmadik helyen záró Romain Grosjeantól.
2017, Japán Nagydíj
„Szar ügy” - mondta a verseny után Nico Hülkenberg, akit szintén a DRS fektetett két vállra Suzukában. A Renault hátsó szárnyát működtető berendezésben tört el egy apró fémdarab, amely miatt nyitva maradt az elem, megoldást pedig sem a hidraulikus rendszer, sem a csapat tagjai nem találtak rá.