Mint ismert, Kimi Raikkönen négyszer nyert Belga Nagydíjat, közülük pedig zsinórban három spái futamon veretlen volt: 2004 után 2005-ben győzött, majd a következő évben elmaradt kiadást követően 2007-ben szintén. A 2005-ös Belga Nagydíj szeptember 11-én zajlott, ám a szezon végéhez mégis egészen közel: az év 16. versenye volt, és csupán hármat tartottak utána. Kimi Raikkönen remek formába lendült a szezon hajrájában, de szüksége volt ilyen eredményekre, hogy fenntartsa halovány reményét Fernando Alonsóval szemben, akit 27 pontos hátrányban üldözött a bajnokságban.
Kellett ehhez csapattársa, Juan Pablo Montoya segítsége is, Spában pedig McLarennek kedvező időmérős eredmény született: első-második helyre kvalifikáltak a rajtrácson, habár a pole-t kettőjük közül Montoya szerezte meg – a 44 körös verseny azonban temérdek lehetőséget biztosított a helycserére.
Hogy a McLaren mennyire kézben tartotta a nedves pályán zajló spái versenyt, bizonyítja reakciójuk a biztonsági autó beküldésére, amely Giancarlo Fisichella Eau Rouge-ban történt balesetét követte. A csapat utasította Montoyát, hogy lépjen oda, Raikkönent pedig lassításra kérték – a második helyezett finn így feltartotta a mögötte levő versenyzőket. Montoya egy 2:08-as, Raikkönen 2:34-es kör végén érkezett a bokszba, a McLarennél így a többi csapattal ellentétben nem kellett a hátrébb levő versenyzőnek sorban állva várnia a kerékcserére és tankolásra. A közel félperces hátrány, mely a lassítás miatt alakult ki, a biztonsági autónak köszönhetően hamarosan semmissé vált.
Raikkönen aztán a második kiállásnál vette át a vezetést, mivel két körrel később érkezett, mint Montoya. Előállt a McLaren számára ideális sorrend, négy körrel a leintés előtt azonban minden borult: Antonio Pizzonia lekörözése közben összeütközött a kolumbiaival, és mindkettejük versenye véget ért. Pizzonia kapott pénzbüntetést az ütközésért, de máig is vannak, akik úgy gondolják, Montoya hibájából történt a baleset. A McLaren dühöngött az 1-2-es siker elvesztése miatt, Ron Dennis állítólag lemaradt a dobogós ceremóniáról, mivel a Williams bokszában panaszkodott.
Hiába nyert ugyanis Raikkönen, akárcsak Törökországban, Montoya kiesése a második helyre juttatta Fernando Alonsót, így a finn csak 2 pontot dolgozott le hozzá képest. Alonsónak mindössze egy harmadik helyre volt szüksége, hogy már a következő versenyen, Brazíliában megnyerje a világbajnoki címet – pontosan ez a forgatókönyv is valósult meg. A konstruktőri bajnokságban jóval szorosabb volt az állás: a McLaren 6 pont hátrányban hagyta el Spát, holott vezető pozícióban is távozhatott volna. Ezt a címet szintén elbukta a csapat a Renault-val szemben, nem beszélve arról, hogy Montoya a versenyen szerezhető 8 pont birtokában kényelmesen harmadik lehetett volna a bajnokságban Michael Schumacher előtt.
A Belga Nagydíjon – ahol az utolsó dobogós pozíciót Jenson Button örökölte meg – egy másik jelentős ütközés is történt: Michael Schumachert Takuma Sato ütötte ki hátulról az első kanyarban, a Ferrari és BAR emlékezetesen orral egymáshoz érve állt meg a pálya szélén. A sodrából kihozott Schumacher dühösen mutogatva ment oda a kamikaze hírnevét erősítő japánhoz, hogy megdorgálja.