1997 világbajnoka két évben is nagyon rosszul járt Spa-Francorchamps-ban, címvédőként is óriásit bukott az Eau Rouge-ban, majd egy évre rá egy teljesen más autóval, a BAR-Supertec formációval is szinte pontosan ugyanúgy csattant nagy sebességgel a falnak.
1999-ben először a hosszú egyenes végén minden előzmény nélkül a jobb első felfüggesztése úgy ahogy volt, leszakadt a féktávon, akkor is a falnak csapódott, de az az ütközés jóval kisebb volt, mint a hírhedt kanyarban elszenvedett bukása.
Az időmérő edzésen azonban előbb Villeneuve, majd csapattársa, Ricardo Zonta csapódott óriási sebességgel az Eau Rouge-ban a gumifalnak. Zonta bukása még ijesztőbbnek hatott elsőre, de szerencsére egyik pilóta sem sérült meg. Csak később vallották be, hogy az egész egy fogadás végső eredménye lett.
A kanadai és a brazil pilóta ugyanis egymást heccelték, hogy melyikük mer teljes sebességgel, gázelvétel nélkül végigmenni az Eau Rouge hírhedt kanyarján. Kezet adtak rá, majd időmérő körükben teljes sebességgel próbálták abszolválni a kanyart. Az eredmény a videón is látható, jelentős anyagi kár a BAR istállónak. Villeneuve pedig még poénkodott is a horrorbukás után. „De a becsapódás után még meg is fordultam a tengelyem körül, bónuszpont jár!”