A Forma-1-es mezőny komor hangulatban készült az 1975-ös Osztrák Nagydíjra: bár a helyi hős, Niki Lauda ezúttal is elkápráztatta a közönséget idénybeli hetedik pole-pozíciójával, az edzéseket hatalmas balesetek tarkították. Brian Henton Lotusát törte össze, amikor megcsúszott egy olajfolton, Wilson Fittipaldi kezében pedig két csont is megsérült - ők azonban olcsón megúszták a bukásokat, nem úgy, mint az amerikai Mark Donohue.
A versenyző a gyors első kanyarban csúszott ki, átvágva a kerítésen és a hirdetőtáblákon, és csak a korlát parancsolt megálljt neki. A March eleje teljesen összeroncsolódott, a benne ülő Donohue-nak pedig esélye sem volt a túlélésre. Az amerikai agyi bevérzés következtében búcsúzott a földi világtól, de nem ő volt az egyedüli áldozata a balesetnek - az egyik, alkatrészek által megsebesített pályamunkás is életét veszítette két nappal az incidenst követően.
A baljós árnyak ezért szó szerint és átvitt értelemben is megérkeztek a pálya fölé a versenyre, ugyanis a rajtnál a pálya hátsó részén esni kezdett az eső, így mindenki a bokszba rohant vizes gumikért. A mezőny 45 perccel később indult el Lauda vezetésével, nyomában legnagyobb riválisával, James Hunttal, aki ekkor még Lord Hesketh hófehér gépét terelgette a pályán. A nyolcadik helyről induló Vittorio Brambilla hat kör alatt az élen álló páros mögött termett, és egy pillanatig sem tűnt úgy, hogy ha teheti, nem harcolni fog a győzelemért.
A 15. körben Hunt és az olasz is utat talált a Ferrari-pilóta mellett, a Hesketh-versenyző éllovas pozíciója viszont kérészéletűnek bizonyult. A hedonista brit ugyanis addig-addig kacsázott lekörözendő csapattársa, Brett Lunger mögött, hogy Brambilla mindkettejüket megelőzte néhány kanyaron belül. Lauda nem tudta tartani velük a lépést, és folyamatosan csúszott vissza a sorrendben, a kockás zászló végül hatodikként intette le.
A dobogó sorsa így Jochen Mass és Tom Pryce között dőlt el - a két évvel később szerencsétlen körülmények között elhunyt Shadow-pilóta kezébe végül riválisa hibája után került a dobogó legalsó foka. Mivel a német az erősödő eső miatt csúszott ki a pályáról, a versenyzők szövetsége azon erősködött, hogy a szervezők intsék le a versenyt. A tervezett 54 helyett így 29-re csökkent az Osztrák GP körszáma, a vége azonban majdnem drámaira sikerült.
A győzelmet több mint 27 másodperces előnnyel megszerző Brambilla örömittasan a levegőbe bokszolt, amikor átszelte a célvonalat, azzal a lendülettel pedig elveszítette az irányítást autója fölött, megpördült a nedves aszfalton, és a célegyenes korlátjának ütközött. Szerencsére nem történt baj, sőt, a Monzai Gorilla vissza tudott evickélni a bokszba sérült gépével - karrierje első és egyetlen F1-es diadalát követően.