Damon Hill, 1999-es Japán Nagydíj
Az már szezon közben biztossá vált, hogy 1996 világbajnoka nem lesz ott a mezőnyben a következő szezonban, utolsó évét viszont kesernyéssé tette, hogy nem tudta felvenni a versenyt a bajnokság harmadik helyén záró Heinz-Harald Frentzennel, és csak 7 pontot szerzett. Suzukában Hill annak ellenére állt ki a versenyből, hogy semmilyen probléma nem volt az EJ199-essel, pusztán nem akart körbe-körbe autózni ott, ahol három évvel korábban még vb-címet ünnepelt…
Johnny Herbert, 2000-es Maláj Nagydíj
A brit keretbe foglalta F1-es pályafutását: hónapokkal 1988-as, majdnem karrierjébe kerülő brands hatchi bukása után ott volt a ’89-es Brazil Nagydíj rajtjánál, és negyedik helyet szerzett a Benettonnal. Tizenegy évvel később, Malajziában utoljára állt rajthoz a Jaguar gépével, pályafutása viszont hasonlóan nagy balesettel végződött, mint anno, miután autója felfüggesztése megadta magát.
Jean Alesi, 2001-es Japán Nagydíj
Akárcsak most Abu Dhabiban, ezen a futamon is két nagyágyú búcsúzott: amíg Mika Hakkinennek megadatott a szép hattyúdal (dobogós helyezését adta fel azért, hogy Coulthard bebiztosítsa második helyét a pontversenyben), Jean Alesinek kevésbé. A finn Kimi Raikkönennel harcolt a futam elején, de miután a finn Sauberje kicsúszott a pályáról, a francia nem tudta kikerülni az ifjú titánt, és vele együtt csapódott a gumifalnak.
David Coulthard, 2008-as Brazil Nagydíj
A skót utolsó versenye minden idők legizgalmasabb világbajnoki fináléjának árnyékában zajlott, a befutót pedig ő is körmét lerágva nézhette - bár szívesen eltekintett volna tőle. A mezőny közepéről való rajtolás sohasem életbiztosítás, pláne nem nedves pályán, Coulthard ugyanis a kettes kanyarban összeért a Williamsekkel, így ünnepi festés és sisakkamera ide vagy oda, dicstelenül ért véget másfél évtizedes pályafutása.
Giancarlo Fisichella, 2009-es Abu Dhabi Nagydíj
A Belga Nagydíj után ő volt a sztár, aki pole-t és második helyet szerzett a Force Indiának a csapat második szezonjában, néhány nappal pedig teljesült az álma, és a Ferrari őt szerződtette csapatába a szenvedő Luca Badoer mellé. A KERS-szel felszerelt autóban azonban csak küszködött, utolsó futamait pedig negatív módon koronázta meg, ugyanis tökutolsó helyről várhatta a szezonzárót. Az olasz 16. helyen ért célba a 18 befutó közül - nem épp a legszebb búcsú kora egyik legjobbjának tartott pilótájától.
Rubens Barrichello és Jarno Trulli, 2011-es Brazil Nagydíj
A két veterán sem úgy tervezte, hogy Interlagosban lesz az utolsó F1-es fellépésük, így elmaradt méltó búcsújuk a száguldó cirkusztól. A brazil pechjére a Williams történetének egyik legsilányabb szezonjának végén, egy 14. pozícióval köszönt el a sportágtól, Trulli pedig (akit a Lotus tapasztalata hasznosítása miatt igazolt) akárcsak az azt megelőző két évben, a vert mezőnyben, tizennyolcadikként ért célba.
A WTF1 összeállítása alapján