Az eredeti menetrend szerint már június első hétvégéjén összegyűlt a mezőny Spa-Frnacorchampsban, hogy Monacót követően, a szezon ötödik állomásaként lefussák a Belga Nagydíjat. Az F1 azonban példátlan helyzetbe került, hiszen a pályára lehelyezett új aszfalt feltöredezett, ami ellehetetlenítette a versenyhétvége biztonságos lebonyolítását. Sebtében megszületett a döntés, hogy a nagydíjat egy későbbi időpontra halasztják, így mindenki hazament, és szeptember 15-én tértek vissza ismét a már rendbe hozott helyszínre.
Voltak azonban hiányzók, például az újonc Haas-Lola csapat, amely az előző hétvégén, Monzában futotta debütálóversenyét, és mivel az eredetileg kiírt Belga Nagydíj nevezési listáján még nem szerepeltek, az FIA nem engedélyezte nekik a részvételt. Kénytelen volt távol maradni a versenyzéstől Niki Lauda is, aki csuklósérülést szenvedett az edzésen, miután egyik levezetőkörében beragadt McLarenjének gázpedálja, így tehetetlenül a falnak csapódott. Noha törést nem szenvedett az osztrák, a rajthoz állást nem engedélyezték neki az orvosok. A wokingiak szerették volna sebtében beültetni az üresen maradt tartalékautóba John Watsont, ám ehhez ekkor már minden csapat egyöntetű beleegyezésére volt szükség, a Ferrarinak pedig nem állt szándékába jótékonykodni, hiszen a bajnoki tabella élén kétpontos lemaradásban álltak a McLarenhez képest, így ellenszavazatukkal meggátolták Ron Dennisék terveit.
A Ferrarinál már csak azért is örülhettek is döntésüknek, mert Alain Prost a pole-ba állította az egyetlen McLarent, míg az ő két autójuk Michele Alboretóval és Stefan Johanssonnal csak Ayrton Senna és Nelson Piquet után következtek a rajtrács 4-5. helyén.
A futam előtt jelentős mennyiségű eső árasztotta el a pályát, és noha a rajtig már elállt, a mezőny mégis esőgumikon volt kénytelen rajtolni a körülmények miatt. A La Source-ig tartó sprintben Senna vette át a vezetést, és még Piquet is legyorsulta Prostot, ám a Brabham meg is pördült az 1-es kanyarban, ezzel a mezőny hátsó felébe esett vissza.
Már néhány kör múlva megkezdődtek a kiállások a slick gumikért, de a Ferrarik eddig már el sem jutottak, hiszen a 3. körben Alboretót a kuplung, majd a 7.-ben Johanssont a motor meghibásodása kényszerítette a verseny feladására.
Senna vezetését ekkor és ezután sem veszélyeztette semmi, sőt a brazil csak egyre nagyobb előnyt épített ki a Lotusszal. A kerékcserék során a két Williams átugrotta Prostot, és a francia nem is tudta őket visszaelőzni. A dobogóra azonban végül mégis felfért, mivel Keke Rosbergnek fékhiba miatt egy újabb rövid bokszkiállásra volt szüksége, de a finn a számos kieső miatt ezzel is csak egy pozíciót veszített, és a visszazárkózó Piquet előtt intették le a negyedik helyen.
Az utolsó körökre újra eleredt az eső, de ez már nem nagyon szólt bele a helyezések sorsába: Senna félperces előnnyel nyert Nigel Mansell előtt, míg mögötte Prost, Rosberg és Piquet végzett, vagyis az első öt helyen mind aktuális vagy jövőbeli világbajnokok értek célba.
A spái szervezőknek a pálya rendkívüli hossza miatt már akkor is megvolt az a szokásuk, hogy a leintést követően azonnal a bokszutcába terelik be a versenyzőket, a karrierje második győzelmét szerző Senna azonban erre fittyet hányva mégis elment egy levezető körre, hogy ünnepeltesse magát kicsit a közönséggel.