DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

Retro - Piquet nyeri Prost és Jones csatáját

Az 1981-ben ezen a napon, Hockenheimben rendezett Német Nagydíj emlékeztet minket azokra az időkre, amikor a csapattárs lekörözése még koránt sem volt olyan egyszerű mozdulat, mint napjainkban.

Az időmérőn nem okozott meglepetést, hogy az utóbbi hetekben nagy előrelépést tevő Renault turbómotoros autói hódították el az első rajtsort a német pályán, Alain Prost és Rene Arnoux mögött pedig csak jelentős lemaradással lett a második sor a Williamst vezető Carlos Reutemanné és Alain Jonesé.

A rajtnál Prost megőrizte a vezetést, Arnoux viszont pozíciókat veszített: az 1-es kanyarig Reutemann, az első sikánhoz érve pedig Didier Pironi előzte meg, míg az Ostkurvéban már Nelson Piquet próbálkozott. Arnoux harmadszorra már nem engedett, viszont ezúttal is ő járt rosszul: a két autó összeütközött, a Renault-nak pedig jobb hátsó defekt miatt a bokszba kellett hajtania, ezzel a mezőny végére került.

 picture_5



A második körben Pironi kiszállt a játékból, miután Ferrari-motorja felmondta a szolgálatot, hamarosan pedig Jones megelőzte csapattársát a második helyért, ezzel Prost nyomába eredve. Az ausztrál hosszú körökön át tapadt francia riválisának autójára, de sokáig nem tudott kellő tempófölényben kibújni a szélárnyékból. Végül a 21. körben talált utat mellette, ehhez azonban külső segítségre is szüksége volt: a páros utolérte a már lekörözésre váró Arnoux-t, aki az egyenesekben nem szándékozott félrehúzódni, ezt csak a stadionrészbe érkezve tette meg. Fékezésével egy pillanatra megtorpant a mellette elhaladó Prost, Jones azonban nála sokkal nagyobb tempóval érkezett, így a következő kanyarban könnyedén vehette át a vezetést.

A 30. kör környékén enyhe eső érkezett a pályára, ami kerékcseréket még nem tett indokolttá, de kellően megzavarta az erre érzékenyebb autók tapadását. Ilyen volt a Renault is, így Prost egy újabb pozíciót volt kénytelen feladni Piquet-vel szemben, a Brabham brazil pilótája pedig hamarosan Jonest is levadászta, akinek motorja drámai teljesítményvesztést kezdett mutatni, emiatt pedig az ausztrál a bokszba is behajtott, és a győzelem helyett elsődleges prioritásává az vált, hogy befejezze a futamot.

Piquet az utolsó hat kört már különösebb nyomás nélkül fejezhette be, ezzel megszerezte szezonbeli harmadik győzelmét, és nagy lépéssel közelített a szintén műszaki hiba által sújtott listavezető Reutemannra. A dobogó másik két fokára két francia, Prost és Jacques Laffite állhatott fel, míg Piquet csapattársa, a Brabhamnél minden szempontból háttérbe szorított Hector Rebaque szezonbeli legjobbját beállítva a negyedik helyen futott be.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: