A Német Nagydíj időmérő edzése rettentően szorosan alakult a két világbajnoki rivális, Michael Schumacher és Damon Hill között, hiszen a brit pilóta mindössze 0.080 másodperccel múlta fel a hazai pályán autózó pilótát. A bajnokságot előző évben minimális különbséggel elbukó Hill meg is őrizte pozícióját a benettonos előtt. Mögötte csapattársa, David Coulthard kivédekezte a jobban rajtoló, és ’94-ben itt diadalmaskodó Gerhard Berger támadásait.
Sajnos nem tudtuk meg, hogy a két nagy rivális mire ment volna egymással, hiszen alig kezdte meg a második körét, Damon Hill az egyes kanyarban kicsúszott az egyes kanyarban, és a gumifalnak csapódott, így nem tudta folytatni a küzdelmet. A Williams előbb azt hitte, hogy az autó padlólemeze leért, ezért csúszott ki a brit, ám napokkal a futam után kiderült, hogy tengelyhiba okozta kicsúszását. Így David Coulthard maradt a Williams reménye, hogy megpróbáljon pontokat rabolni Schumachertől, de sem a németet, sem pedig a Benetton bokszfalán ülő Ross Brawnt nem olyan fából faragták, hogy egyszerűen eldobjanak egy ilyen remek lehetőséget.
Később kiderült, hogy Berger miért rajtolt akkorát: a Ferraris kiugrott, a versenybíróság pedig ezért 10 másodperces stop&go büntetésre ítélte - az osztrák hiába esett vissza a 14. helyre, elképesztő versenyt futva a leintésig fel tudott zárkózni a harmadik helyre. Így azonban az élen haladó kettős magára maradt, hogy eldöntsék egymás között a győzelem sorsát. A Benetton két kiállásos taktikát dolgozott ki Schumacher számára Coulthard egy cseréjével szemben, de a német ki tudott autózni akkora előnyt a skóttal szemben, hogy első helyen tudjon visszatérni a pályára.
Schumacher ezzel az első németté vált, aki győzni tudott hazai pályán, a bokszba viszont már nem tudott visszaérni, mert a B195-ös lerobbant a levezető körben. Győzelmével a címvédő hatalmas lépést tett második bajnoki címe felé, hiszen előnye 21 pontra hízott a tabellán Hill előtt.