Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 26. kedd
Retro

Retro - Amikor besárgult a McLaren

2015-ben legfeljebb a többiek iránti irigységtől lehetnek sárgák, de 1986-ban épp ezen a napon egy futamra az autójuk váltott ilyen színre. Az a Portugál Nagydíj fontos bejelentésekről és egy domináns győzelemről maradt még emlékezetes.

Három futam volt hátra a szezonból, amikor a mezőny Estorilba érkezett, ezzel pedig a Nelson Piquet, Nigel Mansell és Alain Prost közötti háromesélyes bajnoki csata tovább éleződött. Ám mielőtt még megkezdődött volna a hétvége érdemi része, két nagy bejelentés rázta meg a sportot. Az egyik, hogy a mezőny felét - bár kétségtelenül a kisebb csapatokat - ellátó Pirelli közölte, hogy a következő évtől nem kívánja gumikkal ellátni az F1 mezőnyét, így a Goodyear egyedüli beszállító marad. Emellett a Renault szintén tudatta kiszállási terveit - a franciák ebben az évben már csak motorszállítók voltak, a Lotust, a Tyrrellt és a Ligier-t ellátva, de 1987-től már egyáltalán nem akartak szerepet vállalni a sportban.

picture (2)



Ám talán mindkét hírnél meglepőbbnek hatott, amikor a McLaren autóját Keke Rosberg sárga-fehér festéssel vezette ki a garázsból az első edzésen. A wokingiak különleges, soha meg nem ismétlődő színezetét az indokolta, hogy a főszponzor, a Marlboro új „light” termékét igyekezett így reklámozni. Ám a két autó közül csak az egyik sárgult be, Alain Prost ugyanis továbbra is a megszokott piros-fehér színezettel száguldott, és szerezte meg a harmadik rajthelyet az időmérőn. A pole a Lotust kormányzó Ayrton Sennáé lett, míg mellé Mansell állhatott fel. A harmadik bajnoki esélyes Piquet a 6. lett.

Mansell aztán másnap hamar igyekezett dűlőre vinni a futamgyőzelem sorsát, ugyanis a rajtnál legyorsulta Sennát és átvette a vezetést. A 70 kör során végig néhány másodperc előnnyel rendelkezett, így nem is adott támadási lehetőséget Sennának, dacára annak, hogy a Williams első szárnyának egy darabja le is tört, a brit elmondása szerint akkor, amikor lekörözés közben egy huppanóra hajtott.

picture

Senna egészen az utolsó körig őrizte a második helyet, ekkor azonban Lotusa hirtelen lelassult, mivel nem maradt benne elég üzemanyag ahhoz, hogy eljusson a célig. A brazilt így mindenki megelőzte, aki egy körön belül volt a győztes Mansellel, de szerencséjére ők csak ketten voltak, így a negyedik helyet annak ellenére is megőrizhette, hogy a kockás zászlóig nem jutott el. Prost ajándékba kapta a második helyet, Piquet pedig a harmadikra léphetett előre, így stílusosan a bajnoki aspiránsok foglalták le a dobogót. Mansell karrierje 7. győzelmével tovább növelte előnyét a tabellán, immár tíz ponttal vezetett a másik Williamsben ülő Piquet és 11-gyel Prost előtt. Két futammal a szezon vége előtt jó esélyei voltak az első vb-cím behúzására, de ekkor még nem tudhatta, hogy milyen balszerencse sújtja majd a szezonzárón...

És hogy mi történt mindeközben a sárga McLarennel? Rosberg a pályafutása végéhez közeledve már nem volt a csúcson, így az nem is volt elvárható, hogy a finn beleszóljon a bajnoki aspiránsok csatájába. A 7. helyre kvalifikált és csapattársa mögött az ötödiken haladt, amikor a 42. körben motorhiba megállásra kényszerítette.

picture (1)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?