DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Retro

F1-Archív: Lemondásra kérik fel Schumachert

Június 2-án sokáig csak Schumacherről szóltak a hírek: első győzelem, lemondási felszólítás a monacói botrány után, Williams-szerződés, s egy kőkemény Goodyear-kritika: „egy kevéssel az Isten alatt.”

2014: A Mercedes egyik első embere, Toto Wolff hangsúlyozta, hogy a Mercedes számára nem jelent problémát, hogy engedi szabadon küzdeni versenyzőit, s a csapat tartozik is annyival a rajongóknak, hogy nem szól bele a kettőjük közti csatába.

2011: A Group Lotus, mely a Renault korábbi gyári csapatát megszerezve keresztelte át azt Lotus Renault-ra, leszögezte, hogy továbbra is eltökélt a Formula-1 iránt annak ellenére, hogy a Team Lotusszal folytatott névhasználati vita nem az általuk várt eredményt hozta.

lotusok_2011



2010: A Force India pert indít a Lotus Racing ellen, mivel a csapat vizsgálata értelmében az újonc istálló bizalmas információkhoz jutott a silverstone-iak idei autójával kapcsolatban, amit fel is használtak a T127 tervezésekor.

2009: Legendás név térhet vissza a Formula-1-be, a March ugyanis benevezett a 2010-es világbajnokságba. A csapat egyébként 1993-as összeomlása óta a mai napig létezik, a Formula-1-es kiszállást követően Andrew Fitton vásárolta meg – jóllehet azóta inkább csak papíron működik a March, hiszen semmilyen versenytevékenységet nem folytattak.

2006: Schumacher tisztázza magát! – ezt követeli a GPDA a monacói időmérős botrányt követően, amikor a hétszeres világbajnok a stewardok ítélete szerint szándékosan „csúszott meg” a Rascasse-ban, hogy a sárga zászlókkal lehetetlenné tegye a többiek számára a javítást. Egy meg nem nevezett pilóta az Autosportnak elárulta, hogy meg fogják kérni a németet, hogy mondjon le a szervezetben betöltött vezető helyéről.

2005: A BAR tesztpilótája, Anthony Davidson visszautasította a Newman-Haas Champ Car-csapatának ajánlatát, mivel elmondása szerint jövőre már állandó ülést akar az F1-ben – miután a várakozások szerint Jenson Button a szezon végén a Williamshez távozik.

2003: Sir Frank Williams leszögezte, hogy a Williams szeretné megszerezni az ötszörös világbajnok Michael Schumachert, bár abban maga sem biztos, hogy 2006 vége előtt el lehet-e mozdítani a németet a Ferraritól.

1998: A Goodyear kőkeményen visszaszólt Michael Schumachernek, aki szerint nagyrészt a gumigyártó a hibás azért, mert a Ferrari nem hozza a várt eredményeket: „Jó a kapcsolatunk a Ferrarival, Luca di Montezemolót, Jean Todtot és Eddie Irvine-t is lehet kezelni. Schumacher viszont más, mivel különlegesnek tartják. Nagyon nehéz egy olyan embert kezelni, akit csak egy kevéssel helyeznek az Isten alá.”

schumacher_1998

1997: Miután kiderült, hogy Michael Schumacher megszerzésére (egyelőre) nincs esélyük, a McLaren a hírek szerint megkörnyékezte Ralfot, akinek menedzsere, Willi Weber már tárgyalt is Ron Dennisszel az 1998-as szezonról. A wokingiak egyelőre még egy pilótát sem szerződtettek 1998-ra.

1996: A Spanyol Nagydíjon megszerezte első ferraris győzelmét Michael Schumacher – a versenyről részletesen mai Retro-cikkünkben olvashatsz.

2006-05_06

A magazin 2006. júniusi címlapja - az aktuális AFM ajánlója és előfizetési információk itt.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: