Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 10. péntek
Retro

Retro – Senna és az a hírhedt lekörözés

Március 25-én rendezték az 1990-es F1-es világbajnoki szezon második versenyét, amelynek az ekkor frissen felújított Interlagos adott otthont. A verseny elsősorban Ayrton Senna drámájáról maradt emlékezetes.

A szezont egyszeres világbajnokként megkezdő brazil zseni az időmérő edzésen megszerezte pályafutása 43. pole-pozícióját, és a versenyen is sokáig vezetett, ám a lekörözésre váró Satoru Nakajima becsukta előtte az ajtót. A koccanás folytán a McLaren orrkúpjának eleje letört, így Senna kénytelen volt a bokszba hajtani egy új első légterelőért, aminek folytán elbukta esélyét a győzelemre a fanatikus brazil szurkolók tízezrei előtt.

Ez volt az az évi szezont második versenye, és ugyan a phoenixi szezonnyitót Senna nyerte, ám ez a hazai fiaskóért aligha vigasztalta ekkor. Az év végén ettől függetlenül ő lett a világbajnok, de hát ezt akkor még nem tudhatta, így joggal kérte számon a figyelmetlen japánt a leintést követően.



Összességében ez volt a tizenkilencedik F1-es Brazil Nagydíj, egyben a kilencedik, amit Interlagosban rendeztek, de az első, amit már az új, jelentős mértékben átalakított, és hosszát tekintve majd’ a felére csökkentett aszfaltcsíkon.

A várakozásokat növelte, hogy a világbajnoki címvédő Alain Prost időközben a Ferrarihoz igazolt, és első győzelmét üldözte a maranellóiakkal. Noha a Brazil Nagydíjat csak a 6. helyről kezdte meg, de a 17. körben Gerhard Berger (McLaren) megelőzésével már a 3. helyre küzdte fel magát, majd a 30. körben a 2. helyet is megörökölte Thierry Boutsentől (Williams), miután az hibázott a bokszkiállása során, elsodorta csapata felszerelését, és jelentős időt veszített ezzel.

Prost ezután növelte a tempót, és elszántan üldözőbe vette Sennát, olyannyira, hogy a 35. kör végére már 10 másodpercen belülre került hozzá képest. Ettől függetlenül a brazil volt nyeregben egészen az említett incidensig, aminek folytán azonban immár az 1. hely is a francia klasszis ölébe hullott. Prost innentől ki se engedte a kezéből a vezetést, és ilyen körülmények között szerezte meg első győzelmét a Ferrarival.

Mellé a McLaren kettőse, Berger és Senna állhatott fel a dobogó alsóbb fokaira, míg a 4. helyet bravúros módon, törött stabilizátorral teljesítve a táv nagy részét, Nigel Mansell szerezte meg a másik Ferrarival. Boutsen az említett bokszutcai malőr ellenére bejött az 5. helyre, igaz, ő már körhátrányt kapott, míg az utolsó pontszerző helyet Nelson Piquet csípte meg, az utolsó körben megelőzve a kopott gumikon a végén belassuló Jean Alesit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?