DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Retro

F1-Archív: A Ferrarinak nem kellett Alonso

Változó időmérő, optimista Stefan GP, Dixon és az anyja, állástalan Salo, F1-be vágyó NASCAR-sztár, tervszövő Bridgestone, imádkozó Hamilton, PS01. Ezek voltak az elmúlt 20 év hírei február 28-án.

2014: A csapatok megegyeztek az időmérő edzés módosításában: a Q3-ban szabadon használhatnak fel egy szett extra abroncsot, a szakasz hosszát pedig 12 percre növelik.

2013: Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, hogy imádkozott régi barátja, Adrian Sutil F1-es visszatéréséért – a német versenyző azóta nem áll szóba a világbajnokkal, hogy az nem állt ki mellette „szurkálós ügye” során.

sutil_birosag



2011: A Daimler és pénzügyi partnere, az Aabar befejezte a fennmaradó Mercedes-részvények megvásárlását a csapat menedzsmentjétől.

2010: A Stefan GP bízik benne, hogy még a 2010-es szezonban rajthoz állhat, miután a felszerelés egy részét már el is küldték Bahreinbe. Jacques Villeneuve a tervek szerint holnap vesz majd részt üléspróbán Kölnben.

2009: A 23 esztendős NASCAR-sztár, Kyle Busch elmondása szerint szívesen kipróbálna egy Formula-1-es autót, hogy kiderüljön, lehetne-e jövője a királykategóriában. Tavaly télen már tesztelhetett volna egy Toyotát, de sajnálatos módon ütköztek a különböző programjai.

2007: Jean Todt leszögezte, hogy a Ferrarinak nem állt szándékában Fernando Alonso megszerzése, ők kimondottan Kimi Raikkönennel akarták helyettesíteni Schumachert. Egyúttal azt is elárulta, hogy néhány évvel korábban viszont közel jártak egy tesztpilótai szerződéshez, ám ez nem jött össze végül.

alonso_2006

2006: Az újonc Super Aguri istálló bemutatta a 2006-os szabályokhoz igazított autóját, és annak fehér-piros festését. A csapat Barcelonában még egy olyan átmeneti versenygéppel tesztelt, mely nem felelt meg a szabályoknak – tulajdonképpen egy évekkel korábbi Arrowsra épült.

2005: Bernie Ecclestone elmondása szerint végre közel került ahhoz, hogy megvalósítsa egyik nagy álmát, az Orosz Nagydíj létrehozását – a tervek szerint Moszkvában vagy Szentpéterváron rendezhetik a futamot.

2004: Az IndyCar-bajnok Scott Dixon határozottan tagadta, hogy saját édesanyja úgy nyilatkozott, hogy küszöbén áll egy 2005-ös F1-es szerződésnek. Mármint Dixon.

2001: A Minardi megnyerte az idővel szemben futott versenyt, hiszen másfél héttel a szezonnyitó futam előtt leleplezte idei versenygépét, a PS01-et, melyet az új tulajdonosról, Paul Stoddartról neveztek el. Az autót Melbourne-ben mutatták be, azaz tulajdonképpen az utolsóként elkészült csapat érkezett meg először a szezonnyitó helyszínére.

alonso_minardi_lead_1

1999: Ülés nélkül maradt az idei szezonra Mika Salo, miután az Arrows a japán Takagira cserélte őt – hivatalos bejelentés a napokban várható, de a finn menedzsere már megerősítette a távozást, melynek első jele a melbourne-i bokszutcai feliratok lecserélése volt. A menedzser azt is elmondta, hogy Salo egyelőre biztosan nem csatlakozik a Honda tesztcsapatához, hiszen csak egyetlen autójuk van, melyet Jos Verstappen vezet.

1997:A Ferrari tesztpilótája, Gianni Morbidelli, aki 1991-ben egy futamon még rajthoz is állhatott a Scuderia színeiben, 97 kört teljesíthetett Fioranóban első gyakorlásán az F310-zel.

1996: A Bridgestone, mely 1989 óta fejleszti F1-es abroncsait, 1998-tól kezdve négy csapatot szeretne ellátni gumikkal – jelenleg a Goodyear a bajnokság kizárólagos beszállítója.

2005-02

A magazin 2005. februári címlapja - az aktuális AFM ajánlója és előfizetési információk itt.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: