2006. február 8-án jelentették be, hogy a Formula-1 mezőnye abban az évben nem látogat el Belgiumba, miután nem sikerült megoldani a spái pályával helyzetet. A sportág egyik legnépszerűbb helyszíne ezzel rövid idő alatt másodszor is kikerült a versenynaptárból, s egyre komolyabban lehetett aggódni a belga verseny hosszú távú jövőjéért.
„A Belga Nemzeti Szövetség, az RACB írásban értesítette az FIA-t, hogy a Belga Nagydíjat nem rendezik meg 2006-ban. A törlésre azért került sor, hogy befejezhessék a spái versenypálya átfogó fejlesztési munkálatait. Az FIA reméli, hogy az esemény 2007-től kezdve ismét a Formula-1-es Világbajnokság versenynaptárának része lehet” – állt a szövetség hivatalos közleményében.
A futamot, melyet az előző két évben egyaránt Kimi Raikkönen nyert meg, 2003-ban szintén nem rendezték meg, mivel Belgiumban már akkor is tilos volt a dohánytermékek reklámozása, az FIA pedig minél kevesebb olyan helyszínt akart a bajnokság programjába, ahol az akkoriban még a csapatok legfontosabb szponzorainak számító dohányipari cégek nem hirdethették termékeiket.
A Belga Nagydíj ezt megelőzően bő harminc éven át folyamatosan a bajnokság része volt, de nem mindig Spában tarották: 1972 és 1984 közt e pálya csak egy futamot rendezett, tízszer Zolder, kétszer pedig Nivelles látta vendégül a mezőnyt. 2003-at megelőzően utoljára 1971-ben fordult elő, hogy nagydíj nélkül maradt az ország, miután a régi spái pályát, melynek utolsó győztese egy évvel korábban Pedro Rodriguez volt egy BRM volánja mögött, túl gyorsnak és túl veszélyesnek nyilvánították.
Két évvel korábban szintén biztonsági aggályok miatt nem volt futam Belgiumban. A versenyzők körében egyre népszerűtlenebbé vált a túlságosan gyors és veszélyes helyszín. Annak ellenére, hogy egy kör átlagsebessége a 240 kilométer per órát is túllépte, az közúti pálya szélén csak néhány szalmabála gondoskodott a „biztonságról”, egyébként pedig kerítések, telefonpóznák és házak határolták az utat – sőt az előző évben, 1968-ban a brit Brian Redman úgy szenvedett súlyos sérülést, hogy egy parkoló civil Fordnak csapódott versenygépével.
A később abban az évben világbajnoki címet szerző Jackie Stewart 1969 tavaszán a GPDA képviseletében meglátogatta a pályát, s azt követelte, hogy javítsanak az útburkolaton, és vegyék körbe korláttal a pályát. A szervezők nem akarták ilyen nagy költségekbe verni magukat, ám ez azt eredményezte, hogy a legtöbb csapat visszalépett a futamtól, és az 1969-es Belga Nagydíjat törölték.
Az ezt megelőző tizenkilenc évben két alkalommal maradt ki Belgium a versenynaptárból: 1957-ben a szuezi válság miatt törölték a futamot, majd két évvel később, 1959-ben ismét nem rendezték meg azt. Az eddigi 65 világbajnoki szezon során tehát mindössze hat alkalommal fordult elő, hogy Belgium nem szerepelt a programban, és bár évről évre hallani lehet arról, hogy Spa helye ismételten veszélyben van, bízzunk benne, hogy nagyon sokáig a 2006-os szezon marad az utolsó, amikor nem száguldottak végig Formula-1-es autók az Eau Rouge-on, a Kemmel-egyenesben, a Blanchimont-ban és a belga pálya többi legendás szakaszán...