A Kristoffersson Motorsport pilótája már a spanyol dupla forduló első felvonásán is a leggyorsabb volt, a SuperPole első körideje után mindkét előfutamot megnyerte, valamint az első továbbjutó futamon és első elődöntőben szintén az élen zárt. A döntőben a világbajnoki címet is bebiztosíthatta volna, de a rajtnál összeakadt a másik ágon leggyorsabb Kevin Hansennel, ráadásul még 3 másodperces időbüntetést is kapott az ütközésért. Kristoffersson így utolsó, ötödik helyen zárta a döntőt, melyen a 2019-es világbajnok, Timmy Hansen szezonja első győzelmét, valamint az elektromos Peugeot 208 RX1e első sikerét érte el. Hansen a bajnokság második helyére is felkapaszkodott, 35 ponttal Kristoffersson mögé, elodázva a bajnokavatást. Niclas Grönholm és Gustav Bergström álltak még a pódiumra.
A világbajnok megkoronázása végül csak egy napot késett, hiszen Kristoffersson vasárnap is a mezőny leggyorsabbja volt minden egyes felvonásban, ezúttal pedig a döntőben sem hibázott, hetedik győzelmével matematikailag is befoghatatlanná vált – 2017, 2018, 2020 és 2021 után 2022-ben is ő a legjobb ralikrosszos a világon. Timmy Hansen szerezte a második helyet, tisztes távolban a honfitárstól, Ole Christian Veiby pedig a dobogó alsó fokára állt, Kevin Hansen ezúttal pont lemaradt a döntőbe jutásról. A tabella második helyére ők, valamint Grönholm esélyesek még az év utolsó versenyén.
A WRX szezonja a Nürburgringen végződik, ahol csak egyetlen fordulót tartanak, az elektromos kísérőkategória, az RX2e viszont véget ért Barcelonában. Viktor Vranckx második helyezéssel szerezte a bajnoki címet, az év utolsó döntőjét Isak Sjökvist nyerte meg. Két neves vendégszereplő, Nick Heidfeld és Carlos Checa is indult a hétvégén, akik elődöntős szereplésig jutottak.