Klasszikus helyszínen folytatódik a Super 1600-as FIA Európa-bajnokság: a svédországi Höljes tekintélyes név a ralikrosszban, az erdőség közepén fellelhető pályára évről évre közel 40 ezer rajongó érkezik, a vonalvezetés pedig a versenynaptár egyik legélvezetesebbje. Az Eb-mezőny indulója, a bajnokság harmadik helyén álló Marton Gergely szívéhez is közel áll a pálya, ráadásul úgy érzi, kisebb előnyben lesz ellenfeleihez képest.
„A ralikrosszban gyakran vitatéma, hogy a klasszikusok, mint Höljes, vagy az újabb, általában F1-es helyszínen kialakított pályák valók inkább a naptárba. Én nagyon örülök az újabb típusú pályáknak, hiszen így juthatunk el olyan helyekre, mint Barcelona vagy a legendás Spa. Ezek általában nagyon jó infrastruktúrával vannak felszerelve, ami szintén nem elhanyagolható versenyzőként. Vonalvezetésileg pedig azok a pályák állnak közel hozzám, melyek gyors tempójúak és hosszú, nyújtott kanyarok vannak bennük, függetlenül attól, hogy old-school vagy újonnan épített versenyhelyszínről van szó. Höljes ilyen, ezen a pályán az utolsó utáni pillanatban is kitoljuk a féktávot, mindig be tudjuk lendíteni egy kicsivel nagyobb sebességgel a kanyarokba az autót. Olyan pálya ez, ahol bátorság is kell” – mondta a svéd verseny előtt a Volland Racing 21 éves pilótája.
„A jó ritmus mellett a pálya nagyon szép környéken van, a rendezők egy igazi fesztivált építettek köré, ezért mindig fantasztikus élmény a höljesi hétvége, talán ezt várjuk legjobban a szezonban. Én két éve versenyeztem itt először, már a Volland Racinggel, és egyből ráéreztem a vonalvezetésre. A csapattársaim, akiket már korábban a legnagyobb riválisaimnak tituláltam, kevesebbet mentek nálam ezen a pályán. Remélem, ebből sikerül majd valamilyen előnyt kovácsolnom a versenyhétvége első szakaszában. Azért mondom az elsőt, mert utána biztosan ők is felveszik a ritmust, ahogyan mindig.”
„A május végi spái verseny óta volt egy tesztünk Németországban, Buxtehudéban, ami segített formában tartani. Ez a pálya Svédország után fog következni. Emellett a szokásos felkészülésem végeztem: heti kétszer Fit 4 Race edzésem volt, kétszer küzdősportedzésem, a pályát pedig szimulátorozással és belső felvételekkel gyakoroltam.”
A megszokotthoz képest különbség lesz, hogy a versenyhétvége programja nem kettő, hanem három napra oszlik július 5-7-én: az első két kvalifikációra már pénteken sor kerül, a harmadikra és negyedikre szombaton, míg az elődöntőket és a döntőt vasárnap rendezik meg. A versenyző szerint a rendhagyó menetrend nem okoz különösebb zavart: több idő jut felvenni a ritmust és az adatokat tanulmányozni.
A Super 1600 Európa-bajnokság állása 2/6 forduló után: 1. Aydar Nuriev (orosz, Audi A1) 60 pont; 2. Artur Egorov (orosz, Audi A1) 46 pont; 3. Marton Gergely (magyar, Audi A1) 42 pont; 4. Timur Shigabutdinov (orosz, Audi A1) 36 pont; 5. Egor Sanin (orosz, Renault Twingo) 35 pont.