Néhány éve még a rali világában találkozhattunk a neveddel egy meglehetősen magas szinten. Hogy jutottál el te is a ralikrosszhoz?
Először ralizni kezdtem, és gyorsan lépegettem előre a ranglétrán. Amint elértünk egy részeredményt, azonnal mentünk egy szinttel feljebb. Eljutottunk egészen a junior világbajnokságig, ahol egyéb okok miatt úgy döntöttem, felhagyok a ralizással. Ekkor még nem igazán ismertem a ralikrosszt, nem tudtam, mennyire nekem való. Mózer Attila Supercarját próbáltam ki először, és azonnal beleszerettem ebbe a sportba. Leginkább az tetszett meg, hogy itt egymás ellen is versenyezni kell, nem csupán az idővel. Azt tapasztaltam, hogy ha vannak körülöttem, akkor gyorsabban tudok menni, mint csak egyedül. Az első évem a tavalyi volt, rögtön az Európa-bajnokságon, a másodikban pedig úgy döntöttünk, belevágunk a világbajnokságba.
Nem érzed úgy, hogy beleugrottál a mélyvízbe? Mások éveket töltenek a magyar bajnokságban, majd az Európa-bajnokságon, te pedig hirtelen belevágsz a közepébe.
Igen, de általában ezt csinálom, mind autókkal, mind bajnokságokkal. Világéletemben úgy gondoltam, hogy bele kell ugrani a mélyvízbe, közben pedig megtanul az ember úszni. Mindig azt vallottam, hogy azonnal bele kell vágni abba, amit szeretnék.
Milyen eredményeket vársz magadtól az első szezonban? Egy interjúban azt mondtad, nagyon boldog lennél, ha sikerülne bejutnod a döntőbe.
Azt gondolom, ez nem teljesen reális cél, ami megvalósítható, az inkább az elődöntőbe jutás. De nyilvánvalóan mindig nagyot álmodok, ezért azt szeretném kitűzni, hogy egy alkalommal bejussak a döntőbe.
Ehhez nagyon kemény ellenfeleket kell legyőznöd. Van köztük olyan is, akinek korábban nyomon követted a pályafutását, felnéztél rá?
Szinte csak ilyenek vesznek körül! Mivel a raliból érkezem, nyilván Solbergre és Loebre gondolok elsőként. De mindenki eszméletlenül nagy versenyző, ezért is érzem magam megtisztelve, hogy közöttük vagyok.
Ettől függetlenül nem fogod kímélni, ha például Solberg mellé kerülsz?
Nem fogom! Nagyon régóta várok arra, hogy ott legyek, és kontaktba kerülhessek vele. Persze ez első körben csak akkor fordulhat elő, ha a sorsoláson egy előfutamba kerülünk, később az időeredmények alapján valószínűleg el fogunk távolodni egymástól. De Solbergre vadászom, ha szabad így mondani!
Ez a hétvége a belerázódásról fog szólni?
Egész télen erre készültem, fizikailag és mentálisan is kiváló állapotban vagyok, és az autóval is elég sokat teszteltem. Gigi Galli is kipróbálta ugyanezt a Kia Riót itt Barcelonában, kecsegtető volt, közel tudott menni az elejéhez. Én sajnos eddig sem az autót, sem a mezőnyt nem tudtam elég jól felmérni, de az első verseny jó lesz arra, hogy megtudjam, hová sorolhatom be magam. Nem mondanám, hogy körülnézni jöttem, mert szeretnék harcolni. Majd kiderül, hogy a harc melyik helyezést jelenti a végén.
Az említett Gigi Galli (korábbi WRC-győztes) alakulatával versenyzel idén, ő egyben főnököd és csapattársad is. Ugyanakkor a nevezési listán Speedy Motorsportként, magyar licensszel szerepeltek. Mindketten hoztátok a saját stábotokat?
Most eléggé komplikált a helyzet. Itt, Barcelonában többnyire az olasz csapat emberei vannak velünk. A spotterem, a menedzserem és a csapat koordinátora az, aki az én oldalamról érkezett, tehát magyarok. Amikor elkészül a második autó, amivel Gigi versenyezni fog, akkor még hozok szerelőket, de egyelőre abszolút kiforratlan, hogyan fogunk felállni.
Stefano Favaro is itt van veled, aki mostanában újra aktivizálta magát a magyar motorsport életében. Ő milyen szerepet tölt be melletted?
A menedzserem. Ő intézi a csapat dolgait és a szponzorokkal kapcsolatos ügyeket.
Te a raliból jöttél, de nagyon sok irányból érkeznek versenyzők a ralikrosszba. Van, aki túraautós múlttal, például Mattias Ekström, vagy akár formulaautóssal, mint Kiss Pál Tamás. Melyik az a háttér, amely a leghasznosabb lehet?
Egyelőre nem tudom megmondani. Szerintem a legfontosabb az, hogy valaki gyorsan tudjon reagálni a különböző dolgokra. Ehhez hasznos a rali, viszont akárhogy is nézzük, a ralikrossz körverseny, így sok minden hasonló a gyorsasági versenyzéshez, például az autó telemetriája vagy a köridők elemzése. Ez nekem mind furcsa, hiszen ilyet sohasem csináltam még. Bele kell rázódnom, hogy amikor vége van egy futamnak, akkor nem laza etapozás jön, hanem be kell ülni a kamionba, meg kell nézni az autó logjait. Ez a ralizás során kimaradt.
A világbajnokság 12 versenyből áll három kontinensen. Melyiket várod legjobban?
Az elsőt, itt Barcelonában, hiszen hosszas felkészülés előzte meg, hogy most itt lehetek. Nagyon vártam a hétvégét, a pályát is nagyon szeretem, ahol tavaly már volt szerencsém menni az Európa-bajnokságon. De persze mondhatnám azt is, hogy Kanadát és Dél-Afrikát is rettentően várom, hiszen korábban még soha nem jártam Európán kívül.
A nevezési listákon nem a teljes neveden, hanem Csucsuként szerepelsz. Honnan ez a becenév?
Egy mesefilmben szerepelt egy Csucsu nevű majom, innen ragadt rám. Még valamikor a 90-es években mehetett a tévében, nekem sincs már meg, csak apámtól szoktam hallani. Talán csak egy mellékszereplő volt, de a név rám ragadt. Sokszor előfordul, hogy amikor Kornélként hivatkoznak rám, akkor megkérdezik, ő kicsoda. Iskolákban, baráti körben, családban, mindenhol Csucsunak hívnak. Persze a külföldieknek nem lesz könnyű megjegyezni, de ha jól teljesítek a versenyeken, szerintem meg fogják tanulni.
Az autósport médiájában egyre nagyobb szerepet kap a ralikrossz, a leggyorsabban fejlődő szakágként beszélnek róla. Hogyan tapasztalod, szélesebb körben, a rajongók között is ennyire ismert?
Akik bármennyire jártasak az autósportban, mind tudják, mi az a ralikrossz. Főleg az olyan nevek teszik ismertté, mint Solberg, Loeb és Ekström. Úgy gondolom, manapság a stadionsport jelleg az, amit minden néző keres: leül a helyére, popcornt eszik, közben pedig belátja az egész teret. Szerintem nagyon hamar népszerű sporttá válik, de a mutatókból is látható, milyen gyorsan ível felfelé, hazánkban és világszerte is. Ezentúl élő közvetítés is lesz Magyarországon a Spíler TV-n, ez sokat segíthet abban, hogy még többen megszeressék.