DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Ralikrossz

Kiss Pál Tamás az Eb-dobogót veszi célba

Nagy elhatározásokkal vág neki a 2017-es szezonnak a 25 éves miskolci pilóta: a hazai bajnokságban címet szeretne védeni, de nemzetközi színtéren is az abszolút élmezőnybe kerülne.

Kiss Pál Tamás néhány éve még hazánk legnagyobb formulaautós reménységének számított, az elmúlt két esztendőt azonban már az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ralikrosszban töltötte. Második szezonjában nem is akármilyen eredményeket ért el, hiszen a hazai értékelést megnyerte, míg az Európa-bajnokságban az összetett ötödik pozíciójában zárt. A miskolci versenyző a Borsod Online-nak nyilatkozva elárulta: idén még komolyabb célokat szövöget, különösen nemzetközi színtéren.

„A cél ugyanaz, hogy hasonló évet fussunk, mint 2016-ban, hogy az országos bajnokságban újra az első helyen végezzek, az Európa-bajnoki szereplést illetően pedig az, hogy a dobogóért harcoljak. Merészebb megfogalmazás is van, ami az, hogy a dobogó tetején szeretnék állni, de ez nagyon sok összetevős. Az, hogy erre van-e, lesz-e reális esély, az jelenleg még nem látszik” – fogalmazott Kiss Pál Tamás, hozzátéve: addig nehéz bármit is jósolni, amíg nem derül ki, pontosan kik alkotják majd a mezőnyt. Elképzelhető ugyanis, hogy lesznek, akik tavaly még a világbajnokságon szerepeltek, idén viszont csak az Eb-re neveznek be, a technikák között pedig komoly különbségek lehetnek:

kiss-pal-tamas-2016



„Mivel a vb- és Eb-futamok 2016-ban egy helyszínen voltak, így az időmérőkön megtapasztaltam tavaly, hogy az előző évi autómmal szemben a legfrissebb autók több tizeddel is gyorsabbak voltak. A szezon elején volt, amikor az első tízbe is be tudtam kerülni a vb-sek, Eb-sek összesített időeredményei alapján, de az idő előrehaladtával erre már nem nagyon volt esély, a vb-ben menőknek ugyanis még volt lehetőségük arra, hogy tekerjenek az erőforrásokon” – magyarázta a 25 éves pilóta.

De vajon milyen géppel indul ő maga? „Az autónk motorikusan, elektronikailag megkapja a gyártóktól a 2017-ben elérhető legmodernebb technikát. A váltó, a hajtás marad, ott nem történik fejlesztés, de a gátlók, lengéscsillapítás terén előbbre lépünk. A karosszéria nem változik, itt elvileg nem lesz súlycsökkenés, és emiatt nem lesz olyan könnyű, mint a 2016-ban gyártott autók kasznija, de azért egy picit szedegetünk le a súlyból, a 2014-es autónkból. A szezon elején derül majd ki az, hogy ki mit hoz a mezőnybe technikai téren, és ha az Eb-futamokon a 3–5. helyek között tudunk mozogni a versenyhétvégéken, akkor fel lehetne érni az első háromba. De az biztos, hogy ez nem lesz könnyű, mert mindenki fejleszt.”

Kiss Pál Tamás elmondása szerint jelenleg arra várnak, hogy megérkezzenek az alkatrészek a világ különböző tájairól, a következő hónap elején azonban már kész lehet az autó: „A terv az, hogy a március 11-12-i hétvégén, vagyis az idei első verseny előtt két héttel, ha az időjárás is engedi, akkor Máriapócson vagy valahol máshol, egy órás teszten vegyek részt. Ha lesz csúszás az autó összerakásában, akkor ez egy héttel tolódik, de ez csak tartalékterv. Viszont az autót nem ekkor szeretném először kihozni a garázsból, már március elején szeretném megmutatni, ugyanis új látványtervekkel készülünk megjelenésben. És lesz egy kis örömhír, egy kis bejelenteni való ennek kapcsán, ugyanis a támogatók körében történt egy pozitív változás, és ezzel összefüggésben az autó színében, dizájnjában megújul. A tervek szerint mind az öt Eb-, és hét országos bajnoki futamon szeretnénk jelen lenni, és nem csak azért, hogy az autó külsőjével villantsunk, hanem, hogy jó eredményeket érjünk el.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: