A korábban síelőként is komoly karriert befutó, s több világbajnoki címet szerző Guerlian Chicherit nevét az autósportok szerelmesei több dolog miatt is ismerhetik: a francia sztár amellett, hogy sikeres Dakar-menő, néha egészen hajmeresztő mutatványokkal is felhívja magára a figyelmet – néhány évvel ezelőtti hátraszaltójával olyasmit mutatott be, amit korábban senki a világon, 2014-es távolsági rekordkísérlete viszont nagyon rosszul sikerült: az ugrás végén hatalmasat bukott, de szerencsére megúszta.
A raliversenyekre nem egyszer sílécével együtt érkező, a különleges festésű autókat és speciális overálokat kimondottan kedvelő franciával kapcsolatban eddig is megszokhattuk, hogy újabb és újabb kihívásokra van szüksége, amit ezúttal a ralikrosszban talált meg, hiszen a JRM Racingtől távozó Liam Doran helyét ő foglalta el a Miniben. És itt nem valamiféle hóbortra, „úri huncutságra” kell gondolni, hiszen Chicherit-nek nagyon komoly tervei vannak a WRX-ben, amelyekről nekünk is mesélt Rigában, a világbajnokság lett fordulóján készített interjúnkban.
Amikor arról kérdeztük a 38 éves ászt, mennyire ment könnyen a beilleszkedés a szériába, illetve a csapatba, az első teljes hétvégéjét itt teljesítő Chicherit így felelt: „Borzasztóan nehéz dolgom van jelenleg, az autóval is vannak problémáink, egyelőre nem hajlandó rendesen működni, s a kellő magabiztosság is hiányzik, mivel nincs elegendő tapasztalatom az ilyen autókkal, illetve pályákkal. Az ezt megelőző két hétvégén rajthoz sem tudtam állni a problémák miatt, de nem is voltak különösebb elvárásaim az idei évvel kapcsolatban, ez a tanulásról szól, aztán a következő szezonnak már komolyabb tervekkel vágok neki.”
Ezek a „komolyabb tervek” mindenekelőtt egy új versenyautót takarnak, amelyben Chicherit szeretne a lehető legmagasabbra törni, de biztosan nem jövőre: „Tulajdonképpen azt sem tudom, hogy teljes szezont futhatok-e 2017-ben, mivel nem biztos, hogy az új autó elkészül az első futamra, az sem kizárt, hogy a szezon elején bérelt autóval indulok majd, akár a Lite-kategóriában, csak azért, hogy vezessek, s a lehető legtöbb tapasztalatot szerezzem. Aztán ha elkészült az új versenygép, azonnal a versenypályára visszük, hogy felkészülten vághassunk neki 2018-nak, amikor két autóval, teljes csapattal állunk rajthoz” – mondta a francia, aki tehát csak két év múlva számol komolyabb eredményekkel, a 2017-es szezonról viszont inkább semmit nem mondana ebben a tekintetben:
„Nem mondhatnám, hogy különösebb elvárásaim lennének a jövő évet illetően, a csapatnak sok tapasztalata ugyan, de nem a ralikrosszban, a versenyautó pedig vadonatúj. Egy ilyen helyzetben nem is jelenthetnénk ki, hogy már jövőre eredményeket hozunk és versenyeket nyerünk, mivel ez egyszerűen nem lehetséges egy ennyire magas színvonalú bajnokságban, elég, ha csak Solberget, Loeböt és Ekströmöt említem. Ha valaki azt mondja, hogy megérkezik, és egyből megveri őket, akkor lehetetlent állít! Időre van szükségünk ahhoz, hogy ezt a roppant érdekes tervet végrehajtsuk, egész télen dolgozni fogok, de már nagyon várom – egy külön autót is veszek arra a célra, hogy folyamatosan, minden egyes nap vezethessek a télen.”
A világbajnokságban egy egészen különleges festésű autóval induló Chicherit emellett régi álmáról sem tett le: a Dakar rali megnyeréséről, ahol 2005 óta egy kivétellel minden évben elindult, összesen három szakaszgyőzelmet, s négy top10-es összetettbeli eredményt szerezve: „A ralikrossz a két legfontosabb projektem egyike, a másik pedig a Dakar megnyerése, amihez úgy érzem, már megvan a kellő tapasztalatom. Ehhez persze szükségem lesz a megfelelő autóra is, méghozzá ugyanezzel a csapattal!” – mondta, majd sejtelmesen hozzátette:
„Sajnos többet most még nem árulhatok el, de a versenyautó már készül, az év végére be is fejezzük a munkát, a 2018-as Dakaron pedig már két egységgel indulunk majd. Egyszerűen csodálatosan néz ki az autó, remélem, hogy annyira gyors is lesz, amennyire szép.”