Petter Solberg a 2003-as rali-világbajnokságon aratott összetett győzelme után tavaly a ralikrossz világbajnokság történelmi jelentősége első kiírását is megnyerte, ezzel az első olyan versenyző lett, aki két különböző, az FIA által elismert versenysorozatban is világbajnoki címet szerzett.
Mr. Hollywooddal a bajnokságot felvezető hivatalos média napon, Barcelonában volt alkalmam négyszemközt beszélgetni, és majd kicsattant az önbizalomtól, nyilatkozatában többször is kihangsúlyozva, hogy még a tavalyinál is sokkal jobb és gyorsabb lesz idei Citroen DS3-asa, a Monster támogatása pedig az újabb sikeres vb-hadjárathoz szükséges anyagi hátteret is megadja neki.
Solberg jól is kezdett Portugáliában, hiszen a négy előfutam összesített eredményei alapján még őt rangsorolták az első helyen, amit két előfutamgyőzelme mellett stabil, kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetett. A másik két előfutam-elsőségen két ifjú ralikrosszos titán, Andreas Bakkerud és Timmy Hansen osztozkodott, akik a köztes eredménylista 2-3. helyét foglalták el a norvég világbajnok mögött. A 4. helyen az előfutamokban három harmadik helyet is szállító, a korábban a Svéd Túraautó-bajnokságban bajnok Johan Kristoffersson várt a lepattanóra, de a korábbi kétszeres DTM-bajnok Mattias Ekström ötödik helye is jelezte, az elődöntők és a döntők hihetetlenül izgalmas csatákat ígérnek.
Az első elődöntőt Solberg nyerte Bakkerud és a korábbi kétszeres junior rali-világbajnok Per-Gunnar Andersson előtt, akivel szemben Ekström négy tizedmásodperccel maradt le az utolsó még továbbjutást érő 3. helyről. A másik elődöntőben némi meglepetésre Kristoffersson elhappolta az elsőséget a 14-szeres Európa-bajnok legenda, Kenneth Hansen nagyobbik fiától, Timmytől, aki így is örülhetett, mert vele együtt újdonsült csapattársa, a másik gyári Peugeot terelgetésére gyorsan ráérző Davy Jeanney is beslisszolt a döntőbe.
A végső finálét már szakadó esőben rendezték, és az első kanyarban ugyan Solberg fordult el elsőnek, ám a pálya sajátosságából adódóan ekkor még csak sejteni lehetett, hogy kié a virtuális vezetés, mivel Montalegrében rögtön az első kanyar külső íven található a Joker-kör, ahová Kristoffersson vezetésével Jeanney és Bakkerud is egyből kiment. Utóbbi két versenyző nyomban csatába is bonyolódott egymással – előbb Bakkerud előzött a gyors aszfaltos részen, majd ugyanő a felázott murván kisodródott, visszaadva ezzel a pozíciót annak, aki Jeanney-nek született.
Elöl Solberg és Hansen ugyan nem bonyolódtak bele felesleges viaskodásba, de az ifjú svéd olyan közel volt a norvéghoz, hogy valamelyest azért foglalkozniuk kellett egymással, miközben mögöttük a Jokerét már teljesítő Kristoffersson végig a saját tempójában tudta üldözni a horizontjában feltűnő két vadat. A második kör elején Hansen is kiment Jokerre, ahonnan csak Kristoffersson mögé jött vissza, a 3. helyre, sőt, Andersson is egyből megtámadta. Ezt utólag bánhatta, mert a két autó összeért, és a támadó húzta a rövidebbet, első felfüggesztése megsérült, így ő kiesett.
Hansen ugyan folytatni tudta az őrült száguldást, de Kristofferssonnak már bottal ütötte a nyomát, és Solberg is kénytelen volt azzal szembesülni, hogy miután a 4. körben ő is letudta kötelező Joker-körét, bizony a svédek ex-túraautós menője mögé tért csak vissza a rendes nyomvonalra. Kristoffersson győzelmét innen már senki és semmi nem tudta megakadályozni, így az ő sikerével indult a 2015-ös ralikrossz világbajnoki szezon. Solberg sem lehet nagyon csalódott, elvégre a köztes eredménylistán szerzett maximális pontszámának köszönhetően jelenleg holtversenyben vezeti jelenleg a vb-tabellát a tényleges győztessel. A dobogó harmadik fokára Montalegrében Timmy Hansen állhatott fel.
A Super1600-as Eb-futam küzdelmeit a magyar Szabó Krisztián nyerte (erről részletesebben lásd külön írásunkban), míg az RXLites kategóriában Kevin Eriksson diadalmaskodott Kenneth Hansen kisebbik fia, Kevin, valamint Joachim Hvaal előtt. A korábban raliban és terepraliban is szép sikereket elérő Krzysztof Holowczyc erejéből egy 5. helyre futotta ralikrosszos bemutatkozásán.