Először is gratulálhatunk a bajnoki címhez?
ifj. Kanyik: Köszönjük szépen! De úgy néz ki, hogy szombat estig meg volt a kategória, vasárnap meg, hogy mégsem… Ez azt jelenti, hogy nem tudjuk, hogy megvan-e, vagy sem, mert nem kaptam kielégítő választ, és senki nem tud semmit…
Térjünk vissza a Kassa Rali történéseire. Hogyan készültetek az idei versenyre, és milyen emlékeid voltak az eddigi Kassa ralikról?
ifj. Kanyik: Az autót felkészítettük, amennyire csak lehetett! Verseny előtt volt egy kis feszültség bennünk a kategória miatt! Hozzáteszem, Kassa miatt nem indulunk a Barum Rallyn, mert 3 verseny nem fér bele nekünk egy hónapban… Mentem már Szlovákiában! Tudtam, hogy nagyon nehéz pályák lesznek, amiket szeretek! És örültem, hogy ezeket a pályákat a mezőny nagy része nem ismeri!
Mint már fentebb említettük, sikeres verseny van mögöttetek, de meséld el kérlek, hogy hogyan sikerült a verseny négy gyorsaságija a számotokra?
ifj. Kanyik: Jó itinert tudtunk írni, három lehetőségből! Nem lehetett fejből menni! Nagyon össze kellett dolgoznunk Julival! Mind a kettő pálya tetszett! Ízig vérig rally pályák! Volt pár rész, ahol nagyon rossz volt az út minőség, de ott lassítottunk és vigyáztunk az autóra! Sajnos lett egy etap is, így csak három gyors volt a Rally2 mezőnyének. Szuper volt minden, mert volt egy abszolút 5. és utána kettő 3. időnk, ami szerintem nem rossz!
Egy olyan rutinos navigátor, mint a Juli, mennyit tud neked segíteni, hogy még többet hozzál ki magadból egy versenyen?
ifj. Kanyik: Szerencsére nagy az összhang közöttünk, így még jobban tudunk a versenyzésre és egymásra koncentrálni!
Hogyan jött a lehetőség, az ötlet, hogy Antinak navigáljál?
Nyirfás: Viszonylag gyors döntés eredménye volt. Beszéltünk július közepén arról Antival, hogy Kassán nem lesz navigátora, úgyhogy le is fikszáltuk, hogy ott megyünk együtt. Aztán közelgett a Baranya kupa időpontja, és egy héttel a verseny előtt jött az ötlet, hogy miért ne menjünk már ott együtt, hiszen könnyebb összeszokni hazai pályán… szerintem 20 mp alatt túl is tárgyaltuk az ügyet, így amikor hazajöttem Törökországból, már szinte pakoltam is össze és indultunk Komlóra.
Milyen érzés egy Európa Bajnok navigátornak a Magyar Rally2 mezőnyében diktálni az itinert?
Nyirfás: Minden versenyből tanul az ember és tapasztalatot szerez, mindegy hogy az milyen bajnokság. Az ERC sokkal megterhelőbb feladat minden szempontból, de egy rally2-ben is pontosan ugyanúgy kell felkészülni, ugyanúgy kell koncentrálni arra, hogy minden rendben legyen (pályabejárás, átvételek, csapat), ahogyan a gyorsaságikon is hasonlóképpen történik minden. Szerintem a sport iránti alázat nem hagyja egyikünknek sem, hogy ne 100%-osan készüljünk fel vagy teljesítsünk egy versenyen. Egy szó mint száz, imádok versenyezni, és szerencsés vagyok, hogy egy ilyen jó csapatban tehetem ezt.
Tegyük hozzá, hogy egy újabb bajnoki címmel is gazdagíthatod az eddigi érem kollekciódat.
Nyirfás: Ez még közel sem egyértelmű, de Mecseken véglegesen eldől a bajnoki cím sorsa. Egy biztos, bárhogy is alakul, ezt közösen hoztuk össze Antival, Balló Palival és a csapattal együtt.
Tehát a bizonytalan helyzetre való tekintettel – ami a bajnoki címeteket illeti – láthatunk benneteket a Mecsekben?
ifj Kanyik: Mecseken mindenféleképpen mentünk volna! Főleg így, hogy nem tudjuk bajnokok vagyunk-e, vagy sem…
A jövőben is együtt tervezitek a versenyzést Antival?
Nyirfás: Igen, de egyelőre Mecsek az ami biztos, és talán Mikulás… a többit a jövőre bízzuk!