DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Rali

Abszolút ötödik hely és meglepetés bronz a Kassa Ralin!

Az MR Racing SE mindhárom párosa teljesítette a 41. Kassa Rally-t. A Kovács - Istovics duó az idei szezonban először végzet a top 5-ben, míg a Maricsek - Kovács páros minden előzetes várakozást felülmúlt az N csoport harmadik helyével.

Nem indult könnyen a Kassa Rally a Kovács Antal - Istovics Gergő kettős számára, de a kezdeti nehézségek leküzdése után a Fordos páros a magyar értékelését tekintve az abszolút ötödik helyet szerezte meg a bajnokság hatodik állomásán.

„Minden évben nagyon várjuk a Kassa Rally-t, a kedvenc versenyünk egyébként. Nagy reményekkel érkeztünk, de ez a bizakodás a szombati első körig tartott csak, mert egy rossz gumiválasztás miatt nagy hátrányba kerültünk. Szenvedtünk az első gyorson, még egy szalagkorlátnak is nekimentünk, igaz éppen hogy csak érintőre vettük, de neki csúsztunk. A második szakaszon meg sárga zászlót kaptunk, ami annyit tesz, hogy etapként kell végigmenni a gyorson és utána kap az ember egy megállapított időt. Nyilván amikor az első pályán a rossz gumiválasztás miatt elbizonytalanodik az ember, mert jó pár méterrel hamarabb kell fékezni, mint a korábban használt abronccsal, akkor azért kell egy-két gyorsasági, mire visszanyered az önbizalmad. Ezek után légüres térben autóztunk szombaton, igaz volt egy-két jó részeredményünk. A második nap próbáltunk húzósabban menni nagy kockázatvállalás nélkül és ennek a stratégiának köszönhetően végül ötödikek lettünk a magyar értékelésben, illetve tízedikek az összetettben. Az autó hiba nélkül működött a hétvégén, jó irányba haladunk a beállításokkal, úgyhogy várjuk a többi versenyt és reméljük, hogy megmarad ez a forma.”



Úgy tűnik Maricsek Miklós kassai kabalája nem más, mint navigátora, Kovács Szabolcs. A pécsi mitfahrer tavaly kategória győzelemhez, idén pedig az N csoport harmadik helyéhez segítette hozzá a rutinos pilótát.

„ A saját tempónkban autóztunk, de azért próbáltunk húzósat menni a szombati nap. Voltak kisebb hibáink: túlcsúsztunk, meg egy terelőből nem úgy sikerült kijönni, ahogy terveztük, de alapvetően jó volt. Az időeredményeink alapján elég közel voltunk a kategóriatársainkhoz, ami már lelkesedésre adott okot. Nyugodtan mondhatom, hogy a vasárnapi hosszú gyorsasági tetszett mind a kettőnknek a legjobban, az egy hihetetlen jó pálya. Az eleje végig padlós, lobogós, aztán van benne egy ritmusváltás, majd a jó és a rosszabb minőségű aszfalt váltogatja egymást. A szűk részeken, ahol lefelé halad az ember ott nagyon kell figyelni, szinte végig 100%-osan koncentráltnak kell lenni. Az első körben egy Subaru WRC megpörgött, kiütött egy fát. Mire mi odaértünk a fa még kint volt félig az úton, a Subaru az árokban, ott el is veszítettük az egyik tükrünket. A szűk, gödrös részeken sikerült egy felnit eltörnünk, de szerencsére nem engedett le a kerék, le tudtunk vele jönni a szakaszról. Nagyon örülünk ennek a helyezésnek, és annak, hogy az abszolútban is hetedikek lettünk. Szerintem ez egy óriási dolog, hogy N csoportban sikerült harmadiknak bejönni. Igazából Rongits Attiláék kiesése után, az etapon szembesültünk azzal, hogy dobogóra állhatunk. A csapattársunk, Kovács Anti hívta fel a figyelmünket erre, miközben vártunk a 10-es gyors rajtjára. Mi nem igazán foglalkoztunk a helyezésünkkel, mert az egész verseny alatt csak Matics Misi és Anti idejét néztük, ahhoz mértük magunkat. Ha kilométerenként kevesebb, mint egy másodpercet kaptunk tőlük, akkor azzal már elégedettek voltunk. Az pedig, hogy harmadikak lettünk egy olyan plusz, amire nem is számítottunk.”

Borbás Szabolcs és Csáki Richárd ezúttal nem tudta felvenni a versenyt a 6-os kategória legjobbjaival, de a mostani, gyengébb teljesítményüktől függetlenül továbbra is vezetik a bajnokságot.

„Sajnos nem úgy sikerült számunkra a Kassa Rally, ahogy előzetesen elterveztük. Vagy nem voltunk ott fejben, vagy a meleg volt az oka, nem tudom, de egy kínszenvedés volt számunkra a szlovákiai futam. A pályabejáráson elkövettünk egy iszonyatosan nagy hibát. Mindig van a tréningen egy-egy sportbíró a szakaszokon, akik beírják az időket a rajtban és a célban.  Reggel mi voltunk az első autó a pályán, úgy kezdtünk el tréningezni. Menet közben egy srác megelőzött minket a szakaszon, majd megállt egy helyen és ott beírta az időnket. Én úgy gondoltam, hogy ez a pálya vége. Úgyhogy a vasárnapi első gyorsaságin lementünk, majd átgurultunk azon a ponton, amire azt gondoltuk, hogy az a cél, aztán pár száz méter múlva rá kellett jöttünk, hogy nagyot tévedtünk, ezért 2 kilométert itiner nélkül tettünk meg. Valami oknál fogva nem voltunk ott fejben, pedig a pályák szuper jók és a szervezés is kiváló volt.
A hosszú gyorsasági szakaszon a hiányos itiner miatt sajnos egyszer meg is forogtunk, tolatnunk is kellett. Én úgy érzem, hogy nem is versenyeztünk, inkább csak autóztunk. Éppen ezért nagyon gyorsan el szeretném felejteni ezt a Kassa Rally-t. Gőzerővel fogunk küzdeni a mecseki pályákon, mert futamgyőzelemmel szeretnénk bebiztosítani a kategória bajnoki címet!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: