DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Korlátok nélkül az élen – ifj. Tóth szombatról

Korlátok nélküli lehetőség, hogy kiismerj egy autót. Így foglalta össze a Székesfehérvár-rali első napjának történéseit ifjabb Tóth János, aki hat gyorsasági szakasz után vezet a versenyben.
A hétszeres abszolút bajnok Peugeot-pilóta azért használta a „korlátok nélküli” kifejezést, mert a viadal első napjára olyan murvás pályákat jelöltek ki a szervezők, amelyek mellett többnyire nem húzódott árok, nem voltak fák, vagyis nagyobb kockázat nélkül lehetett túlcsúszni egy-egy kanyarban, sokkal szabadabban tudtak közlekedni a versenyzőpárosok. 
 
Nos, ifjabb Tóth és navigátora, Szőke Tamás ezt remekül használta ki, mi sem jelzi ezt jobban, mint hogy 23 másodperces előnnyel vezetnek a versenyben, amely vasárnap aszfalton folytatódik. Amikor arról kérdezték, milyen érzés újra az élen állni, a Peugeot Total Hungária Rallye Team pilótája meglepő választ adott: „Úgy érzem, egy kicsit kitoltam magammal, lélektanilag talán jobb lett volna,ha Herczig Norbi néhány másodperccel előttünk van. Persze, örülök, hogy vezetünk, kár is lenne tagadni, de igazság szerint vezetni is akkor jó, ha tökéletesen ismered az autódat és centire pontosan tudod, hol kell fordulni a kanyarokban. Nos, ettől én még messze vagyok. Egyelőre ott tartok, hogy keresem a Peugeot határait” – mondta ifjabb Tóth, aki, ugye, három év kihagyás után az idén tért vissza a versenypályákra, és ez a negyedik futama. 
 
DSC_1576
 
Jó hír viszont, hogy folyamatosan gyorsul a Peugeot 208 T16 R5-össel. A délutáni második körre a kettős kipróbált egy speciális Pirelli-abroncsot, amit úgy írt le a pilóta, hogy „ha bentmaradsz a nyomban, nagy hasznodra lehet, de ahhoz tényleg nagyon pontosan kell vezetni”. 
 
Nos, ez alighanem sikerült. Bár Janika valószínűleg ezt sohasem ejtené ki a száján, megtette helyette a navigátora. 
 
„A délutáni iszkai szakasz pályafutásom legszenzációsabb gyorsaságija volt. Kár, hogy épp bedöglött a belső kameránk, mert szívesen visszanézném akár már most rögtön. Nem gondoltam, hogy ennyire gyorsak leszünk ezen a pályán, ráadásul úgy, hogy fél távnál Jani azt mondta, szerinte defektünk van. Én nem éreztem, biztattam, hogy nyomja tovább, és szerencsére nekem lett igazam. Most viszont… Most húzni kell egy vonalat, és mindamellett, hogy örülünk az első helynek, felkészülni a vasárnapi aszfaltos pályákra, amelyek megint más kihívást jelentenek majd” – mondta Szőke, majd elindultak az esti, városi szakaszra, amely remek látványosság volt a nézők számára, a versenybe azonban már nem számított bele. Hosszú, tömött sorokban álltak a városi pálya mentén az emberek – imádták, hogy ennyire közel hozták hozzájuk a ralit, jóformán sétatávolságra. A versenyzők pedig 
természetesen nagyon élvezték, hogy ilyen népes szurkolótábor előtt autózhatnak – ráadásul tét nélkül, szóval lehetett egy kicsit trükközni. 
 
De visszatérve a versenyre. 
 
Ifjabb Tóth, amikor a vasárnapi zárónapról kérdezték, elmondta: reméli, érződnek majd az idén aszfalton megtett kilométerek, és ugyanolyan lendülettel folytatják, amilyennel szombaton abbahagyták. 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: