15 éves történetben kezdődik új fejezet az országos ralibajnokság 2015-ös szezonjában. A Peugeot, amely korábban a WRC évkönyveibe is beírta a nevét, a 2000-es esztendőben csatlakozott a magyar mezőny küzdelmeihez, az első pilóta pedig, akivel szövetségre léptek, ifjabb Tóth János volt. Szövetségük azóta is töretlen, így egészen természetes, hogy a hétszeres abszolút magyar bajnok – évek szerint: 1995, 1996, 1997, 2000, 2001, 2002, 2005 –, aki három évet töltött a pályákon kívül, idén ugyanezzel a márkával tér vissza. Az év első versenyére, az Eger Ralira március 27-29-én kerül sor.
„Stresszmentes, nyugodt három év volt ez, de nyilvánvalóan nagyon hiányozni fog a versenyzés, ha 20 évet azzal töltöttél, aztán hármat kihagysz” – mondta ifjabb Tóth János. „Tavaly néhány futamon már részt vettem előfutóként, egy teszt formájában pedig 100 kilométert tettem meg a 208-cal.”
Autójáról, a Peugeot 208 T16 R5-ről – amelynek utcai változata a Peugeot legnépszerűbb típusa kisautó kategóriában – csütörtökön a Mammut bevásárlóközpontban rántották le a leplet. A 280 lóerős, 190 km/h végsebességű turbómotoros kocsi újdonság lesz ifjabb Tóth számára, aki utoljára a szívómotoros 207-tel versenyzett. Az R5-öt, amelyet a TRT műhelyében készítenek fel, teljesítmény szempontjából az A-csoportos autókhoz hasonlította. Külön kiemelte, a bajnokságban részt vevő autók teljesítménye jelenleg közel egy szinten van, amely még keményebbé teszi a magyar mezőnyt.
Navigátora Szőke Tamás lesz, aki az elmúlt két évet Kazár Miklós oldalán töltötte, és mindkétszer elhódították az abszolút címet. „Annak idején én mentem hozzá autogramot kérni, hihetetlen, hogy az álom most valóra válik” – kezdte, majd a váltás okaira is kitért. „Elértem a célom, hogy magyar bajnok lehettem, ráadásul kétszer is. Az ember mindig új kihívást keres.”
Három év kihagyás hosszú idő. Hiába várják tőle a rajongók hétszeres bajnokként azt, hogy rögtön nyerjen, ifjabb Tóth János tudja, hogy a dolga nem ilyen egyszerű. „A magyar bajnokság kőkemény. Több R5-ös autó is lesz a mezőnyben, habár Peugeot csak ez az egy. Pici türelemmel kell belevágni. A többiek három évnyi versenytáv előnyben vannak velem szemben, ezt nem az Eger Ralin kell behozni. A cél minél több gyorsasági kilométer begyűjtése lesz. De nem fogunk feltartott kézzel sem odamenni” – tette hozzá.