Nem csak az autó, de a verseny is teljesen új a páros számára. Kilenc különböző gyorsasági szakaszt kellett feldolgozniuk a két napos pályabejárás során. Minden gyorson kétszer volt lehetőség végiggurulni. A pályabejárás és a sikeres technikai gépátvétel után jó hangulatban nyilatkozott Dávid:
'Az ERC sorozatban a nyolc legjobb futamot értékelik az év végi összesítésben. Mi szeretnénk 8 futamon elindulni és minél több pontot gyűjteni. A pályabejáráson kettőt tudtunk menni mindegyik szakaszon, sikerült jól feldolgoznunk őket. Az egyértelművé vált számunkra, hogy ezeken a pályákon csak akkor tud bárki is végigérni, ha nem siet túlságosan. A pályabejárás első napján végig havas pályákon autóztunk. Tetszett is, és azt gondoltuk jól lehet majd rajta csúszkálni. Másnap reggel már jégpályák vártak minket. Korcsolyával gyorsabban lehetne menni rajtuk...
Szombat estére újra el kezdett esni a hó, a szervezők azt ígérték, hogy legalább 20 centi lesz belőle és minden pálya egyformán havas lesz.'
A Szilveszter Rallye-ra készült el az új Mitsubishi Lancer Evo IX, ami az idei szabályoknak megfelelően épült.
'Mindene új az autónak, mégsem félek tőle, hiszen bevált alkatrészekkel dolgoztunk a megépítésénél és ugyanaz a szerelő (Jancsika) rakta össze, aki egész évben lelkiismeretesen dolgozott az autónkon. Nekünk kell fejben összeraknunk a versenyt, hiszen itt nem lehet teljes erőből versenyezni, a kétszeri pályabejárás nem teszi lehetővé és a verseny hossza valamint a pályák nehézsége is mérsékletességre inti az embert.'
A program szerint vasárnap délelőtt egy kvalifikációs szakaszt kell teljesíteni a csapatnak, ami alapján a hétfői rajtsorrend kialakulhat. A mért szakasz után még lesz lehetősége Duduéknak a shakedown-on kipróbálni az új hajtásprogramot, este pedig hivatalosan is megkezdődik a verseny a rajtceremóniával.