DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Cséplő Balázs: Elhoztuk az ezüstöt

A LiveWire Rally Team versenyzőpárosa Cséplő Balázs és Locker János gyakorolni indult a Magyar Amatőr Rally Bajnokság Nyugati régiójának utolsó futamára, a Cél Trans Rallysprintre.

Saját magukat is meglepve olyan időeredményeket autóztak, amiért már érdemes volt jobban ráerősíteni. Meg lett az eredménye.

A hétvégi tapasztalatokról Cséplő Balázst kérdeztem:

Hogy tetszett a verseny?

Kellemes csalódás ért a futóművel kapcsolatban mivel azt vártam, hogy majd helyenként le akarja majd dobni az autót a rossz minőségű út. A kartervédő igaz leért sokszor, a gyorsabb részeknél pedig erősen kellett kapaszkodni a kormányba, de az autó csak ment és ment előre. Nagyon tetszett, hogy a rossz idő ellenére is sok néző volt kint a pálya szélén, köszönöm nekik.

Hogy éreztétek magatokat?

Nagyon izgultam, hogy minden jól menjen, hisz nagyon sokat éjszakáztam a garázsban a versenyt megelőző hétben azzal a céllal, hogy ezúttal ne legyen semmi technikai probléma. Ezt a rám nehezedő terhet persze a versenyző kollégák a jobbnál jobb történeteikkel hamar levették a vállamról, nekik köszönhetően számomra a hidegről megfeledkezve teltek a várakozással töltött hosszú órák.

Milyen volt Jánossal ismét együtt dolgozni?

János nagyon jól ismeri ezt a pályát, hisz már többször is versenyzett rajta különböző autókkal és ez a tapasztalat nagyon hasznosnak bizonyult a versenyen. Már a második pályabejárás alkalmával fel volt írva a pálya oda-vissza, de még akkor is ezt követően két órán keresztül autóztunk rajta fel-alá, hogy még véletlenül se maradjon ki egyetlen apró részlet sem.

Cseplo_celtrans_besz(1)



Milyen volt a pálya? Melyik irányt kedvelted jobban?

Nekem mindkét irány egyformán tetszett, nem bántam volna azért, ha egy kicsit kevesebb a fényes aszfalt, akkor talán a gumik is jobban melegedtek volna és én is hamarabb ráéreztem volna a jó féktávokra.

Sikerült a célt teljesíteni?

Sikerült, sőt. Vasárnap hajnalban, amikor még jeget kapartunk fagyoskodva a versenyautó szélvédőjéről, nem mertük volna gondolni, hogy 12 órával később már egy fűtött kultúrházban elhelyezett dobogón fogunk állni.  Az elsődleges célunk az volt, hogy az autó beérjen mindenféle technikai probléma nélkül az utolsó gyorsasági beírójába. Aztán később látva, hogy az időeredmények alapján nem kilátástalan a helyzet, úgy döntöttünk, hogy rákapcsolunk, és most elhozzuk azt a nekünk járó kupát, amit előző közös versenyzésünk során egy féltengelytörés miatt Kincsesbányán hagytunk.

Milyen helyezést értetek el?

A 4. kategória második helyét sikerült megszereznünk. Az abszolút helyezésünkön tudtunk volna talán még javítani, ha korábban észrevesszük, hogy rajta maradt a takaró a szívósoron. Én arra gyanakodtam először, hogy a tartalék utcai váltó áttétele miatt húz kevésbé az autó, de aztán a második és a harmadik gyors közti szervízelés közben észrevettem, hogy hol a baj, aztán a maradék két gyorsaságira rákapcsoltunk, az utolsón pedig már MARB abszolút 5. időt mentünk a 39 emberből.

Cseplo_celtrans_besz(4)

Akkor jöhet a Szilveszter Rali?

Igen, nagyon várjuk már, ott viszont már a rendes sperr-es váltónkkal és az erősebb féltengelyeinkkel szeretnénk rajtolni, azonban ha olyan hideg lesz, mint most volt, márpedig miért is lenne melegebb, akkor jobban meg fog kellenem majd vágni a gumikat, mert azok a versenyen sajnos puha összetételül ellenére sem melegedtek 30 fok fölé.

Köszönet a támogatásért:

www.medicalcar.hu, www.felforditom.hu, Uspech kft. (www.uspech.hu), www.profidiag.com Vitex Plus s.r.o., Livewire Energy Kft., LiveWire Rally Team, Paragraf-MGI s.r.o., Rics-Cont Business Kft., Power Racing Kft., Bayer Trans Kft., Tartós-Produkt Kft., Europe Market s.r.o., Digital Fire Kft., FAIR Diszkont. Quasar Database Systems Kft., Wellness info Kft., Aurasystem Kft., Z-T Mezőker Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: