DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Rali

Trencsényi: Magyar bajnoki helyett abszolút 2. hely

Bár az elmúlt hétvégi Waldviertel Ralin minden a magyar bajnoki véghajrára volt kihegyezve, és minden szem Kazár Miklósra, illetve Herczig Norbertre szegeződött, a hétvége egyik legnagyobb feltűnését mégis az a Trencsényi József keltette, aki az ob értékelésében ezúttal nem is indult.

Többek között ennek az okáról kérdeztük a nemzetközi értékelésben – Verba Gáborral az oldalán – a parádés abszolút 2. helyet megszerző pilótát.

 



- Az abszolút 2. helyen végeztél a múlt hétvégi Waldviertel Rali nemzetközi értékelésében, de a magyar bajnoki futamra nem neveztél. Mi volt ennek az oka?

- Több oka is volt. Az első és legfontosabb, hogy én már jó 6-7 éve versenyzem Ausztriában, és a mostani versenyre kaptam az ottani szövetségtől egy olyan ajánlatot, amire nem tudtam nemet mondani. Gyakorlatilag ugyanazon a költségen mehettem mindkét nap a nemzetközi értékelésben, amiből a magyar bajnokságban mehettem volna, de akkor ugye az csak egy nap lett volna, és csak murva. Ezzel szemben az osztrák bajnoki, illetve az FIA Európa-kupa mezőnyében pénteken aszfalton, szombaton murván mentünk, és utánunk jött csak a magyar bajnoki. Számomra fontos volt, hogy aszfalton is mehessek az autóval, úgyhogy ez is egy szempont volt. Ezen kívül vonzott a nemzetközi mezőny is, ami nagyon színes volt, hiszen az osztrákok mellett, bolgár, román, német, de még dél-afrikai versenyző is indult, én pedig szerettem volna megméretni magam ebben a mezőnyben. A sokadik indok pedig az volt, hogy a magyar bajnokságban már nem volt esélyem egy igazán jó év végi helyezésre, így ilyen szempontból mindegy volt, hogy hol indulok. Ha tehettem volna, mindkét versenyre benevezek, de erre sajnos nem volt lehetőség. Rajtam kívül egyébként Botka Dávid és Klausz Kristóf is inkább a nemzetközi értékelésben indult, Dávidékkal nagy csatában is voltam, amíg ki nem estek.

 

- Az abszolút 2. hely egy ilyen mezőnyben igencsak megsüvegelendő teljesítmény. Számítottál erre?

- Köszönöm az elismerést, én is nagyon örültem ennek az eredménynek. Őszintén szólva nem számítottam rá, valahova a legjobb 5-6 környékére vártam magam, de az abszolút dobogó csak titkolt vágyam volt. Szerencsére végig nagyon jó tempót tudtunk diktálni, az első, aszfaltos nap végén abszolút 3.-ak voltunk, utána másnap az első murvás szakaszon egy rossz gumiválasztásból kifolyólag megpördültem, és ez pont egy olyan szűk, erdős részen történt, ahol nem tudtam visszafordulni. Körülbelül 40 másodpercet veszítettem el ott, és a végén 22 másodperc választott el az abszolút győztestől. A sportban nincs ha, de azért jó tudni, hogy ennyire ott tudtunk lenni erőből a mezőny elejében. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a végén kiesett egy vezetői hiba miatt az addigi éllovas, így jöttünk előre a 3.-ról a 2. helyre. Összességében nagyon élveztem a versenyt, hihetetlenül embert próbáló gyorsaságik voltak, de én erre fel voltam készülve, mivel évek óta versenyzek Ausztriában. Tudtam, hogy végig nagyon ésszel kell menni, és folyamatosan próbáltam visszafogni magam, mivel az ösztöneim azt súgták, mehetnék még gyorsabban, de tudtam, hogy akkor könnyen úgy járhatnék, mint ahogy a magyar mezőny fele is járt… Őket is próbáltam egyébként figyelmeztetni erre, és akik kikérték a véleményemet, azoknak mind azt mondtam, hogy ezeken a pályákon csak az tud célba érni, aki ésszel, biztonságosan megy. Szerencsére nekünk sikerült a navigátorommal egy kiváló itinert írnunk ehhez. Az autó és az aszfaltos gumi tesztelésére is remek alkalom volt ez a verseny, a rendezés tökéletes volt, úgyhogy nagyszerű érzésekkel tértünk haza.

 

- Ez az eredmény bizonyos értelemben önmagáért beszél, de azért felteszem a kérdést: sikerült már összeszokni az új autóval? 

- Inkább azt mondanám, hogy kezdünk összeszokni vele. Idén négy magyar bajnokin mentünk ezzel a Ford Fiesta R5-tel, illetve ezen a Waldviertel Ralin. Biztató jelek már eddig is voltak, hiszen Veszprémben például egy abszolút 5. helyet sikerült lehoznunk, Kassán a szlovák bajnoki értékelésben abszolút 2.-ak lettünk, egy másik szlovák nemzetközi versenyen pedig abszolút 3.-ak. Sok munkánk van benne, hogy úgy viselkedjen az autó, ahogy most viselkedik, de úgy gondolom, hogy még mindig sok-sok kilométerre és tapasztalatra van szükségünk ahhoz, hogy tökéletesen hozzám és a stílusomhoz tudjuk igazítani a beállításokat. Épp ezért az év hátralevő részében és a tél folyamán is szeretnénk minél többet tesztelni, hogy jövőre felkészülten tudjunk nekivágni a magyar bajnokságnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: