Vállalatunk számára nem ismeretlen Le Mans vidéke: az Automobile Club de France (francia autóklub) által 1906-ban megrendezett első Grand Prix-n is már részt vett, valamint az 1923-as első megrendezése óta segíti innovatív sportabroncsaival a Le Mans-i 24 órás körverseny versenyzőit. A Le Mans Classicon most minden autó rajthoz áll, amely a legendás körverseny hosszú történelme során valaha Michelin abronccsal versenyzett.
A júniusi, óriási sikert hozó 24 órás verseny után a Michelin tehát július 8. és 10. között visszatér kedvenc terepére, hogy új veterán termékcsaládját bemutassa, és a veteránautó-tulajdonosokat hasznos tanácsokkal lássa el – akármilyen ritkaságról legyen is szó, készül rá Michelin abroncs.
A 120 évnyi szakmai tapasztalattal felvértezett abroncsgyártó az elkötelezett örökségvédő szerepében mutatkozik meg ezen a hétvégén. Nem titkolt szándéka a saját és a világ autógyártása ipari örökségének megőrzése, ezért is vállalta, hogy az egyre keresettebb veterán gumiabroncsok fejlesztésébe és gyártásába fog.
A Le Mans Classic a legtökéletesebb helyszín, hogy bemutassuk veterán termékválasztékunkat, és hogy széles körben hasznosuljon a megszerzett tapasztalatunk. A legnagyobb veteránklubok részvételével zajló rendezvény mára nemzetközileg is elismert eseménnyé nőtte ki magát, nem maradhat ki a legnagyobb veterántalálkozók sorából –mondja Lorenzo Giovanelli, a Michelin veteránabroncs gyártási vezetője. – A Michelin a közelmúltban nagy energiával vetette bele magát új veterán termékcsaládja kifejlesztésébe és gyártásába, ezek a különleges abroncsok a legújabb technológiát ötvözik a letűnt idők szépségével, és próbálnak megfelelni a veteránautók mai igényeinek. Akár minden nap használják őket, akár csak az évi párszori veterán felvonulásokon, minden igényt kielégítő, biztonságos, meggyőző teljesítményű és hosszú élettartamú termékekről van szó. A Michelin abroncsai ellenállnak az öregedésnek, és gyorsan újra formába lendülnek, ha az autót hosszabb idő után újra használják. Azt is érdemes tudni, hogy a Michelin veteránabroncsokat kézzel készülnek, és minden egyes abroncs szigorú minőségellenőrzésen – röntgenvizsgálaton – esik át.
Az országúti veteránabroncsok mellett a Michelin kifejezetten veteránralikra is fejleszt és gyárt gumiabroncsot: semislick pályaabroncs vagy mintázatos és/vagy esőabroncs, mint a legújabb fejlesztésű, a maga nemében különleges esőabroncs, a MICHELIN PB20. Mi sem bizonyítja jobban a Michelin abroncsok rátermettségét, mint a 2016-os korzikai veterán rali (Cap Corse), ahol a zuhogó esőben a Michelinnel szerelt, kettes rajtszámmal induló Porsche 911 legyőzte a sokkal jobb teljesítményű Lancia 037 modellt.
A veteránautók gyűjtőinek igényeire szabott gumiabroncsok kifejlesztése csak egy része a teljes kínálatunknak, amelybe beletartozik még a szaktanácsadás és a megfelelően kiterjedt kereskedői hálózat működtetése is.
A veteránabroncsokkal kapcsolatos tevékenységünk az egész világra kiterjed. Ezért ki kellett alakítanunk egy hatékonyan működő, a veteránautókkal kapcsolatos szaktudással rendelkező kereskedői hálózatot is. Természetesen a digitális forradalomban rejlő lehetőségeket is kihasználtuk, és létrehoztunk egy kifejezetten veteránabroncsokkal foglalkozó Michelin-weboldalt, ahol az oldalra ellátogató ügyfeleink beleláthatnak a raktárkészleteinkbe, illetve előrendeléseket adhatnak le az abroncsaikra – magyarázza Lorenzo Giovanelli.
A francia AlloPneus csapata, a Michelin veterán- és veterán sportabroncsok egyik legnagyobb értékesítőjeként szintén jelen lesz a Le Mans Classic futamán – szakmai hozzáértésével és abronccsal látja el a versenyző csapatokat.
A Michelin veteránabroncsokról többet is megtudhat, ha ellátogat most hétvégén a Le Mans Classicra, vagy bármikor a www.michelinclassic.com oldalunkra.